به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، کتاب "من و کتاب" مجموعه‌ای از سخنان و خاطرات حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای است و عکس پیش رو و مطلب ذیل مربوط است به روز 13 بهمن سال 84 که حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای؛ در دیدار با تنی چند از نویسندگان انقلاب اسلامی، از روزهای زندان گفتند و از جمله به قرآنی اشاره کردند که در بعضی از زندان‌ها همراه ایشان بوده است. ایشان در پشت جلد این قرآن، علاوه بر خاطره دستگیریشان، برنامه تلاوت قرآن یکی از رادیوهای عربی را هم نوشته‌اند.

ایشان در سخنانی به قرآن در دستشان اشاره می‌کنند و می‌فرمایند: "اینجا نوشته‌‎ام: در روز پنج شنبه، دوم مهر 1349، و رجب سال 1390 قمری، در ساعت یک و بیست دقیقه بعدازظهر، دو نفر از ماموران ساواک به منزل آقا(پدر) آمدند ... از آنجا دستگیر و به سازمان و پس از آن، به زندان منتقل شدم و اکنون چهارمین روز زندان را راضیاً، شاکراً، محتسباً، صابراً، ثابتاً می‌‎گذرانم و از خداوند، نظر لطف و قبول و رضایش را ملتمسانه مسئلت می‌کنم. یا من یعطی الکثیر بالقلیل؛ اعط لعمی القاصر الناقص القلیل، الکثیر من لطفک و رضوانک بحق محمد و آله المیامین."

ایشان سپس فرمودند: "اینجای این قرآن نوشته‌ام: صبح‌ها از ساعت 5/5 به وقت محلی، برابر 6 به وقت ما موج متوسط."

اینها خوب بودند: عبدالفتاح شعشاعی، استاد کل، شیخ مصطفی اسماعیل (که مرا از خود بی‌خود کرد) عبدالباسط، شیخ محمود خلیل حصری، شیخ محمود علی البنا؛ رقیب گردن کلفت شیخ مصطفی اسماعیل که واقعا عالی می‌خواند. شیخ محمد صدیق المنشاوی. تحقیقا در شمار درجه اول‌هاست." آن وقت‌ها این اسم ها اصلا برای مردم ما، شناخته نبود ...

ایشان ادامه دادند: زیرش تاریخ را نوشتم: فی‌الیوم الخامس فی‌الشهر الشعبان سنه 91. المطابق من رابع من مهر سنه 50."