کامبیز روشن روان؛ آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: در روز 10 نوامبر امسال همراه با ارکستر اپرای شهر ونکوور از توابع بریتیش کلمبیای کانادا با ارکستری روی سن رفته و به اجرای برنامه خواهم پرداخت.

عضو شورای عالی خانه موسیقی گفت: رهبری این کنسرت را من به عهده دارم و تمامی نوازندگان آن، غیرایرانی هستند اما از سازهای ایرانی در ساخت و تنظیم قطعات استفاده شده است. هیچ نوازنده‌ای از ایران همراه من نبوده و همراه با ارکسترهای کانادایی و آلمانی به اجرای این کنسرت خواهم پرداخت.

وی افزود: قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌شوند قطعاتی جدید هستند و از زمره آثاری به شمار می‌روند که برای ارکستر سمفونیک نوشته شده است.این قطعات به کمک سازهای کلاسیک غربی و سازهای ایرانی خواننده سنتی را همراهی می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما تصریح کرد: برای خوانندگی و اجرای آن با علیرضا قربانی به تفاهم رسیده‌ام و خوانندگی را این خواننده سنتی-کلاسیک عهده دار خواهد بود.

وی افزود: این کنسرت تجربه ای خوب از یک اجرای جهانی است و پیش از این نیز کنسرتی را با همین ویژگی‌ها و با قطعاتی دیگر با ارکستر سمفونیک ونکوور اجرا کرده بودم. اما این اجرا تفاوت‌های بسیاری با اجرای گذشته دارد که از این میان می‌توان به ساخت و اجرای قطعات جدید اشاره کرد.

این مدرس موسیقی در پایان گفت: کنسرت یاد شده شامل 6 قطعه موسیقی است که 110 دقیقه زمان را به خود اختصاص می‌دهد. تمرینات برای اجرای هرچه بهتر این کنسرت با سازهای ایرانی از ماه آینده آغاز می‎شود و تمرین با ارکسترهای خارجی را از 10 روز قبل از اجرا آغاز خواهیم کرد.

پایان پیام/43