سرویس تجسمی هنرآنلاین: حدود 20 روز پیش موزه گتی در لس‌آنجلس به دلیل همه‌گیری کرونا تا اطلاع ثانوی بسته شد، اما مسئولان موزه راهی منحصربه‌فرد پیدا کردند تا مردمی که در قرنطینه هستند را با هنر درگیر کنند. آنها در فضای آنلاین از طرفداران خود خواستد تا آثار هنری معروف را با وسایل خانگی بازآفرینی کنند، و به‌این‌ترتیب بود که هزاران شاهکار هنری وارد قرنطینه خانگی شد و تصاویری جذاب را به وجود آورد که با هشتگ "میان هنر و قرنطینه" (#betweenartandquarantine) منتشر شدند.

در طول دو هفته گذشته تصاویر متعددی از بازآفرینی شاهکارهای هنری در خانه‌ها منتشر شده است و این آثار چنان مورد استقبال قرارگرفته‌اند که نشریات و رسانه‌های رسمی به انعکاس بازتاب‌های آن پرداخته‌اند. البته موزه گتی اعلام کرده است که ایده این چالش را از موزه Rijksmuseum  در آمستردام و همچنین یک حساب کاربری اینستاگرام با نام "Between Art and Quarantine"  الهام گرفته است.

در چالش موزه گتی آمده است: آثار هنری مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سه چیز را در اطراف خانه خود پیدا کنید.  آثار هنری را با آن موارد بازآفرینی کنید. 

نکته جالب در بازسازی این آثار دیدگاه‌های متفاوت مردم است. عده‌ای از آنها تلاش کرده‌اند تصویری در حد امکان نزدیک و منطبق با اثر اصلی را ارائه دهند، اما عده‌ای دیگر با استفاده از لوازم ابتدایی، در دسترس و دور از ذهن، تصاویری طنزآمیز به وجود آورده‌اند که کشف ارتباط میان اجزای آنها جالب و سرگرم‌کننده است. درعین‌حال عده‌ای هم به شرایط فعلی جامعه و درگیری با بیماری کرونا توجه داشته و نمادهایی از این روزگار را در تصاویر خود وارد کرده‌اند.

برای خلق این تصاویر طیف بسیار گسترده‌ای از آثار فیگوراتیو، طبیعت بی‌جان، منظره و... مورد توجه قرار گرفته و تابلوهایی از اگون شیله، ونسان ونگوگ، یان ورمر، یان ون آیک، پیکاسو، لئوناردو داوینچی، فریدا کالو، ادوارد مونش، پیت موندریان و... بازسازی شده‌اند. اما مردم گرفتار در قرنطینه به تابلوهای نقاشی بسنده نکرده و حتی به سراغ آثار تاریخی هم رفته‌اند. تندیس‌های مصری، پیکره‌های کوچک پیشاتاریخی و... نیز سوژه‌هایی هستند که با لوازم خانه بازسازی شده‌اند.