به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۹، تفاهم‌نامه ایجاد اولین باغ موزه آجر کشور بین شهرداری منطقه ١٩ و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران منعقد شد.

در جلسه‌ای که به همین منظور با حضور شهردار منطقه و معاونین حوزه های شهرسازی و معماری، خدمات شهری و برنامه‌ریزی و مدیر عامل و معاونین شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، علی توکلی شهردار منطقه١٩  احداث باغ موزه آجر را گامی مهم برای حفظ هویت فرهنگی و تاریخی منطقه دانست و اعلام کرد: این پروژه برای اولین بار در سطح خاورمیانه اتفاق می‌افتد.

وی ضمن تشکر از مساعدت و نگاه ویژه مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در احداث این پروژه ملی به لزوم تسریع در احداث باغ موزه آجر و بهره‌برداری شهروندان از آن اشاره کرد و گفت: باتوجه به بررسی میدانی و لزوم حفظ یکی از هویت‌های فرهنگی و تاریخی منطقه و تأکید اعضای شورای اسلامی شهر و موافقت شهردار تهران، طرح احداث باغ موزه آجر طی پیشنهادی از سوی منطقه ١٩  به مسئولان شهرداری تهران منعکس شد. 

به گفته وی، با مساعدت و تدبیر صورت گرفته مقرر گردید توسط شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با همکاری منطقه در کوتاه‌ترین زمان اجرا شود.

در این جلسه همچنین علیرضا آقایی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر اجرای سریع‌تر این پروژه و انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح در اسرع وقت به ظرفیت‌های این شرکت در ایجاد و توسعه فضاهای فرهنگی در شهر تهران و منطقه ١٩  پرداخت. 

به گفته وی، ایجاد باغ موزه آجر در منطقه ١٩ از اولویت‌های اجرایی  شرکت در سال جدید است و کلنگ احداث نخستین باغ موزه آجر خاورمیانه بزودی پس از انجام مقدمات طرح در اراضی ناحیه ٣ این منطقه بر زمین خواهد خورد.