سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: جواد مجابی شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و هنرهای تجسمی، با این توضیح که قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن چاپخانه‌ها قرار بود چند کتابش نشر یابد به هنرآنلاین گفت: این که در انتشار کتاب‌ها تاخیر افتاده مسئله‌ای نیست و امیدوارم سلامت به مردم بازگردد و تندرست و ایمن باشند.

او با بیان این‌که سه کتاب در انتشارات فرهنگ معاصر در دست چاپ دارد، ادامه داد: "شناخت‌نامه شاملو"، "شناخت‌نامه ساعدی" و "شناخت‌نامه جواد مجابی" عناوین این کتاب‌ها هستند که قبلا توسط نشر قطره منتشر شدند و با تغییراتی به بازار کتاب می‌آیند.

شاعر مجموعه "سال‌های شاعرانه" همچنین از نگارش کتاب سه جلدی "خاطرات نسل آخر" خبر داد و افزود: این کتاب بسیار مفصل که از سوی نشر ثالث منتشر می‌شود، شامل خاطراتم با اهالی هنر تقریبا همه شاعران، نویسندگان و هنرمندان معروف این مملکت است که در طول نیم قرن با آن‌ها دوستی و آشنایی داشتم.

مجابی با این توضیح که رمان "ایالت نیست در جهان" را سال گذشته نوشته و به انتشارات ققنوس تحویل داده ولی هنوز برای گرفتن مجوز ارسال نشده است، تصریح کرد: کتاب در فضایی تخیلی می‌گذرد و موضوعی کمیک و طنزآلود دارد. همچنین سه مجموعه شعر در نشر گویا در دست نشر دارم. قرار است انتشارات نگاه نیز دو جلد از داستان‌های کوتاهم را منتشر کند.

نویسنده "یادداشت‌های آدم پرمدعا" یادآورشد: یکی از بهترین کتاب‌های که این اواخر خوانده و مطالعه آن را پیشنهاد می‌دهم "تاریخ ایران" است. این پژوهش آکسفورد ویراسته تورج دریایی و ترجمه شهربانو صارمی است. کتاب در یک جلد و چند بخش از فلات ایران از دوران پارینه سنگی تا ظهور شاهنشاهی هخامنشی آغاز می‌شود و با ایران پس از انقلاب به پایان می‌رسد. ناشر کتاب هم انتشارات ققنوس است.

"شعر بلند تامل"، "دری به شاد خویی"، "شعرهای من و پوپک"، "بر بام بم" و "سفرهای ملاح رویا" از عناوین شعری مجابی است. "آقای ذوزنقه"، "یادداشت‌های بدون تاریخ" و "نیشخند" نوشته‌های طنز او به شمار می‌آید. مقدمه ایران سرزمین مهر"، "مقدمه نقاشی علی‌اکبر صادقی"، "مقدمه نقاشی پروانه اعتمادی"، " مقدمه شیرزن‌ها و خورشید خانم ژازه"، "مقدمه آثار پرویز تناولی" و "مقدمه آثار ژازه طباطبایی" از جمله نوشته‌های پژوهشی اوست. "بنفشه‎های سراشیب"، "باغ گمشده"، "برج‌های خاموش" و "عبور از باغ قرمز" از جمله رمان‌های مجابی محسوب می‌شود.