به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مهدی شجاعی با اعلام این خبر افزود: نخستین جشنواره مجازی فیلم و عکس در حمایت از پویش مردمی "در خانه می‌مانیم " با همکاری انجمن فیلم و عکس شهرستان به عنوان بهترین شیوه مبارزه با کرونا در بهبهان برگزار شده است.

وی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره فیلم و عکس، اظهار کرد: زمان فیلم ارسالی باید 4 دقیقه و دارای تیتراژ ابتدایی باشد که در ابتدای آن شعار در خانه می‌مانیم قید شود. همچنین فیلم‌ها باید با موبایل فیلمبرداری شوند.

شجاعی با بیان اینکه موضوع دو بخش فیلم و عکس آزاد است اما طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه با موضوع پویش در خانه می‌مانم در اولویت است، ادامه داد: در بخش عکس نیز تصاویر باید با موبایل گرفته شود و هر فرد می‌تواند تا 3 عکس ارسال کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با اشاره به جشنواره مجازی دوبله و دابسمش، با هدف حمایت از پویش در خانه می‌مانیم، گفت: این جشنواره با موضوع بیماری کرونا و پیشگیری، رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه برگزار شده است.

شجاعی مدت زمان فیلم‌های دوبله شده و دابسمش را حداکثر 6 دقیقه عنوان کرد و افزود: اولویت با آثار دوبله و دابسمش‌هایی است که با زبان‌ها و گویش‌های مختلف درصدد ترویج پویش، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به کرونا و طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه طنز و کمدی باشند.

وی به جشنواره مجازی نویسندگی "نامه‌ای به دوست" اشاره و تصریح کرد: این جشنواره تحت عنوان "نامه‌ای به دوست" ویژه کودکان زیر 10 سال در بهبهان برگزار شده و علاقه‌مندان باید آثارشان را به صورت صوتی به همراه متن تایپ شده اثر با ذکر مشخصات‌شان در قالب فایل word ارسال کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان با بیان اینکه موضوع دعوت دوستان به رعایت بهداشت و پویش در خانه می‌مانیم در اولویت است، ادامه داد: شعار "کرونا را شکست می‌دهیم" باید در متن‌های ارسالی گنجانده شود.

شجاعی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره مجازی شاهنامه‌خوانی و نقالی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسالان خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را با اولویت خلاقیت در محیط خانه به صورت تصویری با رعایت 7 دقیقه زمان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا پایان روز 20 فروردین عنوان کرد و افزود: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره‌های فوق می‌توانند آثار خود را به همراه فایل word مشخصاتشان به نشانی behbahan.khz@farhangmail.ir ارسال کنند.

گفتنی است، در هر بخش به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا و آثار برتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.