به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، مجموعه داستان "آن‌قدر خوب که نمی‌تواند واقعی باشد" شامل داستان‌های برگزیده جایزه ادبی اُ. هنری در سال 2017 است که با ترجمه مائده رحماندوست منتشر شده.

این کتاب در راستای انتشار تمامی آثار برگزیده در این جایزه ادبی در قالب یکصد عنوان از سوی انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است.

جایزه اُ. هنری که هر ساله به داستان‌هایی کوتاه که مفهوم و یا ارزشی استثنایی را در درون خود منتقل می‌کنند اهدا می‌شود، جدای از انتخاب اثر برگزیده دست به انتخاب آثار دیگری نیز می‌زند که از سوی هیات داوران این جایزه شایسته تقدیر شناخته شده‌اند و در قالب یک کتاب سالانه منتشر می‌شود. در این اثر 17 داستان کوتاه از نویسندگانی چون میشل هانیون، جونیو پلانکت، آلان روسی، پائولا پرونی، ماری لاچیپل، جوزف اونیل، شروتی سوامی، میث ایسنر، هیتر مانلی و... پیش روی مخاطبان ایرانی قرار گرفته است.

در مقدمه کتاب که از سوی سرویراستار این دوره از این جایزه ادبی تالیف شده است آمده که این مجموعه هفتاد و هفتمین اثری است که در این قالب از سوی جایزه اُ. هنری و بنیاد آن در دست تولید قرار گرفته است که شامل آثاری است که در مجلات آمریکا و کانادا منتشرشده است.

مجموعه داستان "آن‌قدر خوب که نمی‌تواند واقعی باشد" اثر برگزیدگان جایزه اُ. هنری 2017 در 252 صفحه و با قیمت 53 هزار تومان به چاپ رسیده است.

 

"یک چیز خوب کوچولو" منتشر شد

مجموعه داستان "یک چیز خوب کوچولو" شامل داستان‌های برگزیده جایزه ادبی اُ. هنری در سال 1983 است که با ترجمه لیدا طرزی منتشر شده است. این کتاب نیز در راستای انتشار تمامی آثار برگزیده در این جایزه ادبی در قالب یکصد عنوان از سوی انتشارات کتاب نیستان نشر یافته است.

در کتاب فوق هفت داستان کوتاه از نویسندگانی صاحب سبک که آثاری از آن‌ها در آمریکای شمالی و کانادا منتشر شده است به مخاطبان عرضه شده. در میان این آثار می‌توان به داستان‌هایی از جان آیداپک، ریموند کارور، لی بوچانان، پیتر مینک، گلوریا ولان، دیوید پلنت و... اشاره کرد.

سرویراستار این مجموعه در مقدمه نوشته است انتخاب 314 داستان از میان چندین هزار داستان در طی این مدت به من آموخته است که برجسته‌ترین نکته درباره داستان‌های معاصر همانا تنوع اعجاب­‌آور آن‌هاست. تنوع در موضوع، سبک، شخصیت­‌ها، روش روایت و گریز ماهرانه از طبقه‌بندی.

انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان "یک چیز خوب کوچولو" اثر برگزیدگان جایزه اُ. هنری را در 120 صفحه و با قیمت 25 هزار  تومان منتشر کرده است.