به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام این خبر، گفت: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در این روزهای بحرانی و شیوع ویروس کرونا، دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان اقدام به برگزاری پویش "کتابخوانی در منزل" ویژه اعضای باشگاه‌های کتابخوانی استان کرده است.

مرتضی جمشیدی افزود: به علت برگزار نشدن جلسات باشگاه‌های کتابخوانی استان خوزستان و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان استان تلاش کردیم با همیاری تسهیل‌گران باشگاه‌ها، جلسات کتابخوانی اعضا را در قالب پویش کتابخوانی در منزل به صورت رقابتی برای آنان اجرا کنیم. 

وی هدف از برگزاری این پویش را توسعه و ترویج کتابخوانی، ایجاد حس رقابت سالم در بین کودکان و نوجوانان و ادامه دادن فعالیت باشگاه‌ها از طریق مطالعه کتاب‌های مورد علاقه آنها با استفاده از این پویش، عنوان کرد.

جمشیدی با اشاره به بخش‌های این مسابقه کتابخوانی اظهار داشت: در این پویش اعضای باشگاه‌ها می‌توانند در دو بخش کلیپ فیلم 60 تا 120 ثانیه‌ای و مرور خاطرات کودکان و نوجوانان در مبارزه با شکست ویروس کرونا و نحوه برخورد با آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: اعضای باشگاه‌ها می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت سال جاری، از بین کتاب‌هایی که در این ایام مطالعه کردند یکی را انتخاب کرده و به صورت کلیپ، فیلم کتاب را به همراه مشخصات و توضیحات آن با حضور شرکت‌کننده با ابتکار و خلاقیت به تصویر بکشانند و به دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص بخش دوم این پویش بیان کرد: در بخش خاطرات کرونایی نیز علاقه‌مندان می‌توانند همزمان با بخش اول تا ۲۰ اردیبهشت آثار خود را به ایمیل f.heydarpoor54@jmail.com ارسال کنند.

وی یادآور شد: به شرکت‌کنندگانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، جوایزی از طرف دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است، استان خوزستان 1300 باشگاه کتابخوانی در کل شهرستان‌های استان دارد.