به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، پویش "با کتاب در خانه" در نوروز امسال،  براساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها راه‌اندازی شد. 

گفتنی است، در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند. 

کودکان و نوجوانان در این کلیپ از معرفی ساده کتاب فراتر می روند و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کنند. 

 با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-۱۹ در کشور، ادامه تعطیلی مدارس و درخواست خانواده‌ها در شهرهای مختلف برای فرصت بیشتر برای مطالعه کتاب و تهیه فیلم و کلیپ‌ از گزارش کودکان و نوجوانان و براساس نظر مشورتی هیات داوران، شرکت در این پویش تا پایان ۳۱ فروردین تمدید می‌شود. 

 تاکنون از بیشتر مناطق جغرافیایی کشور در این پویش شرکت کرده‌اند اما مشارکت استان‌های جنوبی، به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان در این پویش پررنگ‌تر از بقیه استان‌ها بوده است. 

پویش "با کتاب در خانه" یک پویش سراسری و آزاد کتاب‌خوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست و در این مدت که ناشران الکترونیک کتاب‌ها را با تخفیف‌ عرضه می‌کنند فرصت مناسبی برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌شود تا کتاب‌ها و آثار جدیدی را مطالعه کنند. همچنین کتاب‌هایی با موضوع ویروس کرونا به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. 

 تاکنون بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از فضای اینستاگرام برای انتشار کلیپ معرفی فیلم توسط کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌اند. لازم به ذکر است که پر کردن فرم شرکت در پویش در سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی به آدرس http://bookpromotion.ir ضروری است.