به گزارش هنر آنلاین از شیراز به نقل ازروابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان فرهاد نصیری شیرازی در مورد برنامه بداهه خوشنویسی در شب قدر اظهار داشت : خو‌شنویسان شیرازی از نظر تعداد قابل توجه هستند و همگی از هم‌اینک برای حضور در این برنامه بداهه‌نویسی اعلام آمادگی کرده‌اند .

وی تصریح کرد: برنامه قرآن‌نویسی و کتابت آیات کلام‌الله مجید همیشه برای خو‌شنویسان افتخار و سعادتمندی است .

مسئول فرهنگی و هنری انجمن خوشنویسان شیراز خط‌های نسخ و ثلث را ویژه کتابت قرآن دانست و ادامه داد: البته در مورد قرآن‌نویسی از خط‌های شکسته‌نویسی و نستعلیق‌نویسی نیز استفاده می‌شود .‌

نصیری شیرازی افزود: با توجه به اینکه ماه رمضان، ماه بهار قرآن است خوشنویسان بیشتر به کتابت و نگارش قرآن می‌پردازند و مدرسان این رشته نیز در این ماه بیشتر آیات قرآنی را به هنرجویان آموزش و سر خط می‌دهند چراکه این هنر مقدس همیشه با قرآن عجین و همسو بوده است .

وی گفت: شب قدر که شب بیداری است هر کس به زبان خود با خداوند متعال به راز و نیاز می‌پردازد و ما خوشنویسان نیز این‌گونه با خداوند کریم ارتباط برقرار می‌کنیم که در چند سال اخیر برنامه بداهه‌نویسی در شب قدر به صورت یک آیین و سنت توسط خوشنویسان اجرا شد و برکات و ثمرات بسیاری را در جامعه به جا می‌گذارد .

نصیری خاطرنشان کرد: بیش از شش سال است که در شیراز برنامه بداهه‌نویسی " مشق قدر در شب قدر" توسط خوشنویسان شیرازی انجام می‌شود و هنگامی که این واژه را بیان کنند معنای آن به سرعت در ذهن افراد تداعی می‌شود .

این هنرمند بسیجی همچنین اضافه کرد: ما در واقع با برگزاری برنامه‌ بداهه نویسی "مشق قدر در شب قدر" به دنبال به تصویر کشیدن آیات قرآن در مکان عمومی، تکریم و بزرگداشت این کتاب آسمانی در جامعه هستیم .

وی گفت: بداهه‌نویسی در شیراز انسجام ویژه‌ای دارد البته در شهرها و استان‌های دیگر نیز این مهم اجرا و برگزار می‌شود اما در شیراز بیشتر اتفاق می‌افتد .

نصیری شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از مراکز فرهنگی و هنری که ستون فرهنگ در سطح جامعه و استان فارس هستند اعلام آمادگی کردند تا برنامه بداهه‌نویسی امسال تاثیرگذاری بیشتری را در جامعه داشته باشد و امیدواریم رسانه ملی، مطبوعات و رسانه‌های فراگیر دیجیتال به انعکاس و بازتاب این امر مهم در جامعه بپردازند .

برنامه بداهه خوشنویسی امسال نیز از ساعتی بعد از افطار و تمرین مختصر با حضور هنرمندان این رشته شروع می‌شود که تا هنگام سحر شب 21 به کتابت و قرآن‌نگاری می‌پردازند .

در ضمن به هنرمندان شرکت کننده نیز منابعی که در مورد موضوع این شب گرانقدر است در جزوه‌ای به صورت مختصر به آنها ارائه می‌شود تا بتوانند آثاری مرتبط با این شب با اهمیت در تاریخ به ثبت برسانند .

این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمن خوشنویسان شیراز، سازمان بسیج هنرمندان فارس، تولید آستان مقدس احمدی و محمدی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می‌شود .

برنامه بداهه خوشنویسی در شب 21 رمضان جاری با حضور خوشنویسان برتر و فارغ‌التحصیلان رشته خوشنویسی در تالار شهید دستغیب حرم مطهر احمدبن موسی ( ع) برگزار می‌شود .

آثاری که در این شب عظیم خلق می‌شوند به صورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند .