سرویس موسیقی هنرآنلاین: چهارمین برنامه از سری کنسرت‌های آنلاین، سه‌شنبه 11 فروردین به اجرای گروه استاد اسداللهی نوازنده نقاره در برج میلاد اختصاص داشت. این برنامه به مدت یک ساعت و بدون حضور تماشاگر برگزار و به‌صورت آنلاین از طریق سایت www.TVA.IR پخش شد.

وحید اسداللهی پیش از آغاز کنسرت خود با اشاره به این که برای اولین بار است در یک سالن بدون تماشاگر کنسرت اجرا می‌کند، عنوان کرد: برای یک موزیسین خیلی مهم است که مردم در سالن کنسرت حضور داشته باشند ولی من امشب با یک انرژی زیادی به برج میلاد آمده‌ام که حس می‌کنم سالن پر از تماشاگر است.

این هنرمند صاحب سبک نقاره در ایران و جمهوری آذربایجان که با دستکش و ژل ضدعفونی‌کننده روی صحنه آمده بود، گفت: من در این روزهای کرونایی به‌شدت از خودم مراقبت می‌کنم و به همین خاطر برای کنسرت امشب از دو نوازنده گروه‌ که در تبریز حضور داشتند دعوت نکردیم تا از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

کنسرت ابتدا با یک آهنگ بی‌کلام شاد آغاز شد که در پایان آن، اسداللهی با مخاطبان داخل خانه صحبت کرد و از آن‌ها درخواست کرد در خانه‌های خود بمانند. او سپس از خواننده گروه، شهاب میرزایی دعوت کرد که به روی سن بیاید تا آهنگ بعدی را بخواند.

گروه وحید اسداللهی 1

میرزایی راجع به شرایط این کنسرت گفت: سالن خالی از جمعیت بسیار دلگیر و سخت است چون ما معمولاً وقتی کنسرت اجرا می‌کنیم از مخاطبان حاضر در سالن انرژی می‌گیریم.

"آرزو قیزیم" و "قوی گولوم گلسین آی ننه" قطعاتی بودند که این گروه در ادامه اجرا کردند و سپس نوبت به اجرای آهنگ خاطره‌انگیز "کوچه لر" رسید و میرزایی به همراه گروه این قطعه غمگین را اجرا کرد. این آخرین قطعه غمگینی بود که در کنسرت شب گذشته اجرا شد. اسداللهی پس از اجرای چند قطعه شاد ضمن تأکید دوباره بر لزوم قرنطینه خانگی گفت: ما امشب سعی کردیم آهنگ‌های شاد اجرا کنیم تا شما هم در خانه ورزش کنید.

وحید اسداللهی (سرپرست گروه و نوازنده نقاره)، افشار عباسی نامور (نوازنده تار)، ماندانا حسین غفاری (نوازنده پیانو)، سیده تارا موسویان (نوازنده پرکاشن)، رضا اسداللهی (نوازنده پرکاشن)، محمد اسداللهی (نوازنده قارمون)، سعید میرزازاده (نوازنده کمانچه) و فرامرز جوادی (نوازنده قوپوز) اعضای گروه وحید اسداللهی را تشکیل می‌دادند.

کنسرت‌های آنلاین با عنوان "نوروزخانه" از هشت فروردین با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران توسط موسسه فرهنگی جام سبز در برج میلاد و در راستای سیاست‌های عمومی کشور برای افزایش روحیه نشاط در جامعه در ایام شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است.

در ادامه برنامه "نوروزخانه"، رضا یزدانی ۱۲ فروردین، گروه رستاک ۱۳ فروردین، حمید عسگری ۱۴ فروردین، گروه گیل و آمارد ناصر وحدتی ۱۵ فروردین، مهدی یغمایی ۱۶ فروردین، گروه ژوانا (سعدالله نصیری) ۱۷ فروردین، حمید حامی ۱۸ فروردین، لیان بوشهر ۱۹ فروردین، سینا سرلک ۲۰ فروردین و اشوان (اشکان خدابنده‌لو) 21 فروردین روی صحنه خواهند رفت.