به گزارش خبرنگار تلویزیونی هنرآنلاین، مراسم پایانی طرح فراگیر "قرآن کتاب زندگی" شبکه رادیویی قرآن، با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی، مدیران و فعالان قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم در سخنانی با تأکید بر اینکه سرگرمی‌ صرف دانستن برنامه‌های ماهواره ساده‌انگاری است، گفت: هنرمندان در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند باید هنر خود را برای گسترش فرهنگ قرآنی به کار بگیرند.

وزیر ارشاد در ادامه با بیان اهمیت مقابله با جنگ نرم دشمن افزود: شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای به تدریج در راستای جنگ نرم فرهنگ غرب را در میان مردم ما اشاعه می‌دهند و ما اگر بخواهیم این برنامه‌ها را صرفاً سرگرم‌کننده تلقی کنیم نگاهی ساده‌انگارانه به موضوع داشته‌ایم. مخاطبان این شبکه‌ها ناخودآگاه به سمت افکار و عقاید غربی متمایل و از فرهنگ اسلامی دور خواهند شد.

وی سکوت در برابر جنگ نرم را یک فعل حرام برشمرد و تصریح کرد: ما باید در مقابل، برنامه‌های گسترده، منسجم و پر محتوایی در زمینه‌های قرآنی و دینی داشته باشیم و این فعالیت‌ها را به صورت مستمر ادامه دهیم.

وزیر ارشاد تأکید کرد: هنرمندان در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند باید هنر خود را برای گسترش فرهنگ قرآنی به کار بگیرند. وزارت ارشاد نیز در همین راستا حمایت جدی از موسسات قرآنی و نمایشگاه‌ها با موضوع قرآن خواهد داشت.

در ادامه محمد صوفی معاون صدای رسانه ملی نیز در سخنانی گفت: قرآن کریم زیر بنای حکومت ما است به همین منظور برای ادای دین به این کتاب برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی در زمینه گسترش فرهنگ قرآن داشتیم. در کنار قرائت قرآن باید فهم و تدبر در آیه‌های قرآنی وجود داشته باشد.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه؛ بیش از 20 سال از فعالیت رادیو قرآن می‌گذرد و در این چند سال ترویج و تبیین معارف قرآنی، پخش قرآن‌های جذاب و انواع ترتیل، پاسخگویی به سوالات قرآنی مردم، گزارش از مسابقات قرآنی، بازتاب عملکرد نهادهای قرانی و پخش قرائت‌های درخواستی از جمله فعالیت‌های این شبکه رادیویی محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم رادیو قرآن برگزاری مسابقه سالانه با نام قرآن آیه‌های زندگی و بیداری است که هدف از برگزاری این مسابقات غنی سازی اوقات فراغت جوانان با نگاه سوره مبارکه انسان بود.

گفتنی است، وزیر ارشاد در این مراسم از لوح فشرده "ستارگان تلاوت ایرانی" توسط رونمایی کرد.