به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد محمدی اظهار کرد: تهیه و راه اندازی سامانه بانک اطلاعات حافظان و قاریان استان در راستای برنامه ریزی برای تأمین زیر ساخت های جامعه قرآنی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از آنان در دستور کار قرار گرفت .

وی با بیان اینکه خراسان شمالی نخستین استان اقدام کننده در کشور برای تهیه و راه اندازی این سامانه است، گفت: شروع این طرح هم‌زمان با برپایی هفتمین نمایشگاه قرآنی بجنورد آغاز شد .

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: در حال حاضر در گام نخست ثبت مشخصات و اطلاعات حافظان و قاریان قرآنی که متخصص و حائز رتبه در زمینه‌های قرائت، حفظ، تفسیر و سایر رشته‌های قرآنی هستند و یا دوره‌های آموزش و مدارج دانشگاهی در زمینه‌های یاد شده را گذرانده‌اند، انجام می‌شود .

وی با بیان اینکه از تمامی حافظان و قاریان قرآنی دعوت می‌شود تا برای ثبت نام اقدام کنند، اظهار کرد: آنان می‌توانند برای ثبت نام به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند و یا با حضور در این نمایشگاه در غرفه‌های موسسه قرآنی بهشت انتظار و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت مکتوب ثبت نام کنند .

مسئول دفتر کانون و قرآن عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: از نهادهای متولی قرآن در استان نیز دعوت می‌شود به منظور تکمیل این طرح با این نهاد همکاری داشته باشند .

وی خاطرنشان کرد: بعد از تکمیل ثبت نام در مرحله نخست، گردهمایی با حضور فعالان و خادمان قرآنی در استان برگزار خواهد شد .

حافظان و قاریان قرآنی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و در یافت فرم الکترونیکی به آدرس khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند