سرویس موسیقی هنرآنلاین: پیمان بزرگ‌نیا نوازنده و پژوهشگر و موسیقی نواحی درباره فعالیت‌ این روزهای خود به هنرآنلاین گفت: قرار بود در ایام عید کنسرت برگزار کنیم ولی به خاطر شرایطی که در کشور به وجود آمد مجبور شدیم همه برنامه‌های‌ خود را تعطیل کنیم.

او اضافه کرد: معمولاً در ایام عید برنامه‌های زیادی برگزار می‌شود و معیشت نوازندگان از این راه تأمین می‌شود ولی متأسفانه امسال همه گرفتار شده‌اند و نمی‌دانند باید چه کار کنند. بسیاری از گروه‌ها هستند که وابستگی چندانی به جشنواره‌ها ندارند ولی معمولاً سال‌های گذشته در ایام عید وقت خالی نداشتند و در اماکن تفریحی موسیقی اجرا می‌کردند ولی الآن متضرر شده‌اند. درواقع همیشه چشم‌ امید آن‌ها به برنامه‌هایی بود که از اواسط اسفندماه تا پایان فروردین برگزار می‌کردند ولی امسال دست آن‌ها به جایی بند نیست و واقعاً گرفتار شده‌اند.

این نوازنده درباره راه‌حل این اتفاق‌ها عنوان کرد: اگر گروه‌های موسیقی از طرف معاونت هنری یا صندوق اعتباری هنر حتی شده در حد یک وام حمایت نشوند مشکل آن‌ها حل نخواهد شد چون آن‌ها جز موسیقی هیچ کار و منبع درآمد دیگری ندارند.

بزرگ‌نیا در پایان اظهار کرد: برخی از آن‌ نوازنده‌ها و موسیقیدان‌ها مکتب‌خانه و آموزشگاه داشتند که آموزشگاه‌های آن‌ها از اسفندماه تعطیل شد. به نظر من از کرونا بدتر، درد بی‌پولی است و آن‌ها در این شرایط سخت نمی‌توانند کاری انجام بدهند.