سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "یک کامیون غروب" به کارگردانی ابوالفضل صفاری سال گذشته در گروه هنر و تجربه روی پرده رفت، اما در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن سینماها، اکران این فیلم متوقف شد.

صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین‌باره گفت: حدود یک ماه از اکران "یک کامیون غروب" باقی مانده است و در پی شیوع ویروس، ما بسیاری از جلسات نقد و بررسی فیلم را لغو و به زمانی دیگر موکول کردیم. هنوز چیزی درباره ادامه اکران فیلم به ما نگفته‌ نشده است و چنانچه قرار باشد ادامه پیدا نکند برای توزیع نسخه خانگی فیلم اقدام خواهیم کرد.

او درباره فعالیت‌های اخیر خود نیز توضیح داد: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه "لیث" هستم که داستان آن در تهران می‌گذرد. اگر همه‌چیز خوب پیش برود در ماه خرداد برای پروانه ساخت اقدام خواهم کرد و اوایل تابستان فیلم را کلید می‌زنم.

صفاری که در آلمان نیز فعالیت سینمایی خود را پیگیر است، درباره وضعیت سینماها در سال جدید بیان کرد: در تمام کشورها تولیدات سینمایی تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است. من تهیه‌کننده یک اثر سینمایی هستم که در بوسنی فیلمبرداری می‌شد و به دلیل شیوع ویروس کووید-19 ادامه فیلمبرداری را به زمان دیگری موکول کرده‌ایم. از نظر من سال بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت، اما در ایران قطعاً این وضعیت سخت‌تر خواهد بود. تا مردم بخواهند به سالن‌های سینما بازگردند و آرامش برقرار شود و این ویروس نیز به‌طور کامل از بین برود، چند ماه درگیر آن هستیم.