سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رمان "شهریور شعله‌ور" در ژانر تریلر و 503 صفحه نوشته شده و ادامه‌ای بر کتاب "مرداد دیوانه" این نویسنده است که یک تریلر جنایی محسوب می‌شود. شهسواری سعی کرده تمام قواعد و ظرایف ژانر تریلر را با توجه به واقعیات و فرهنگ امروز ایران به تصویر بکشد تا نتیجه آن یک رمان پرکشش شود.

در کتاب "شهریور شعله‌ور"، 48 ساعت پس از ماجراهای مرداد داغ و دیوانه، شهراد شاهانی و ساغر سرایش توسط پلیس به همکاری دعوت می‌شوند. در همان ابتدای کار، اطلاعاتی به دست‌شان می‌رسد که متوجه می‌شوند تمام حوادثی که در "مرداد دیوانه" پشت سر گذاشته‌اند، بخش کوچکی از ماجراهایی بسیار بزرگ‌تر است؛ ماجراهایی که در آن مرگ‌ و گلوله شعله می‌کشد.

شهسواری در این رمان به مسایلی هم‌چون مافیای دارو و پزشکی، زدوبندهای اقتصادی و وضعیت بحرانی زندان‌ها پرداخته و در نهایت دوستی و رفاقت را ناجی قرار داده است.

در بخشی از این رمان در صفحه 156 می‌خوانیم: "ساغر تا دیر وقت در خیابان‌های شهر قدم زد و به قولی که به کاوه داده بود فکر کرد. مدام با خودش تکرار می‌کرد متعهدترین آدم کسی است که تعهد قبلی نداشته باشد. تقریبا از همان لحظه اول می‌دانست قرار بود چه کار کند اما هنوز از زمین و زمان دلخور بود که چرا باید همه نقشه‌ها را خودش بکشد و بار را روی دوش کسی نگذارد. به خودش می‌گفت ساغر سرایش! ریاکار نباش. خودت خوب می‌دانی آدم گذاشتن بار روی دوش دیگران نیستی. نق الکی نزن و دلت برای خودت نسوزد. از بین همه آدم‌های به دردنخور دنیا، آن‌هایی که خودشان را در نقش قربانی می‌گذارند، حال به هم زن‌ترین‌اند".

رمان "شهریور شعله‌ور" نوشته محمدحسن شهسواری در قالب یکی از عناوین مجموعه (رمان ژانر) در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 55 هزار تومان توسط انتشارات هیلا از گروه انتشارتی ققنوس منتشر شده است.

شهسواری نویسنده و روزنامه‌نگار، دانش‌آموخته رشته ارتباطات است. نخستین کتاب او مجموعه ‌داستان "کلمه‌ها و ترکیب‌های کهنه" است و نخستین رمانش "پاگرد". "شب ممکن"، "شهربانو" و "وقتی دلی" از دیگر آثارش هستند.

IFRO5101