به گزارش هنرآنلاین، "خشت‌های قدیمی‌بوی خاطره می‌دهند" چهارمین نمایشگاه انفرادی علی فدایی وطن محسوب می‌شود که عصر امروز از ساعت 14 تا 19 در دومین ماه از فصل تابستان افتتاح می‌شود و تا 19 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

زهرا شاهپوری مدیر نگارخانه بن بست درباره این نمایشگاه چنین می‌گوید: ماکت‌های دیواری آقای فدایی وطن حکایت از زندگی ساکنان قدیم ایران دارد، در نگاهی گذرا به در و دیوار خانه‌های کاهگلی و چوبی با معماری‌های متفاوت و با توجه به دورانی که ساخته شده اند؛ حرف می‌زنند و جای جای هر خانه ای گویای گذشته و حال خود است. بررسی حال و روز خانه‌ها می‌تواند خیلی از زوایای شخصیتی ساکنان آن خانه، موقعیت فرهنگی آن شهر و هزاران داستان دیگر را آشکار نماید. همچنین بررسی خانه‌های گوناگون مانند دیگر پارامترهای موجود در یک جامعه می‌تواند با آدمی‌حرف بزند و هر کس به فراخور حالش از این کناکش‌های جامعه شناسی، بهره برداری نماید.

وی در ادامه افزود: در آثار علی فدایی وطن می‌توان به نوعی هنر خودآموخته پی برد، تابلوهایی که می‌توانند ماکت باشند و هم می‌توانند حجم‌هایی استثنایی از بازیافت مواد باشند و هم استعدادی کشف نشده، توجه موضوعی ایشان به نمای خانه‌های قدیمی‌ ایران و عبور زمان در خانه‌ها مشهود است، چیزی که کمتر در آپارتمان‌های کوچک و گاه بزرگ ما دیده می‌شوند، این حجم‌ها بوی خاطره‌های پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های دیروزی را می‌دهد.

این مجموعه 22 اثر دیواری با ابعاد 50*70 است و متریال اصلی آنها از مواد دورریختنی تأمین می‌شود .

علاقه مندان می‌توانند همه روزه جز روزهای جمعه از 14تا 19 مردادماه از ساعت 11 تا 18 برای بازدید از این آثار به گالری بن بست واقع در خیابان آزادی، انتهای خیابان استاد معین، مرکز آموزش‌های اجتماعی شهید حیدری مراجعه نمایند.

انتهای پیام/31/34