سرویس تجسمی هنرآنلاین: فرزانه محجوبی مدیر گالری آشیان نقش و مهر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های این گالری گفت: با توجه به اینکه این محل حالت گالری- موزه دارد، مانند سایر گالری‌ها نمایشگاه‌های مرتب هفتگی نداریم بلکه نمایشگاه‌هایی به‌صورت گزیده برگزار می‌کنیم. تعداد نمایشگاه‌های گالری آشیان نقش و مهر محدود است و معمولاً به آثار اساتید هنر اختصاص دارد.

محجوبی ادامه داد: گالری آشیان نقش و مهر، دو نمایشگاه گروهی سالیانه دارد که تابه‌حال سه دوره از هرکدام برگزار شده است. یک نمایشگاه ویژه بزرگداشت حافظ است که در مهرماه برگزار می‌شود و دیگری نمایشگاه روز جهانی زن که در بهمن و اسفند برگزار می‌شود. سال 98 هم برای این نمایشگاه از زنان هنرمند دعوت کرده بودیم اما متأسفانه به دلیل بیماری کرونا این نمایشگاه لغو شد.

او با اشاره به مهم‌ترین رویداد این گالری در سال ۹۸ گفت: مهم‌ترین فعالیت ما نمایشگاه آثار حسین محجوبی و مراسم رونمایی از تندیس و کتابی درباره او بود که در مهرماه برگزار شد. نیم‌تنه برنزی حسین محجوبی توسط علیرضا آسانلو ساخته شده و در گالری نصب شد و کتاب "روزگار محجوب" شامل روزشمار زندگی حسین محجوبی و مجموعه مقالات این هنرمند نیز توسط امیر سقراطی تدوین شد.

محجوبی ادامه داد: قصد ما این است که در اردیبهشت سال ۹۹ به مناسبت ۹۰ سالگی پدر برنامه مفصلی همراه با کتابی شامل روزشمار زندگی پدر و خاطراتش را منتشر کنیم. امیدواریم شرایط جامعه به‌گونه‌ای پیش برود که در اردیبهشت‌ماه امکان این کار فراهم باشد.

او با اشاره به اینکه گالری آشیان نقش و مهر سال‌ها محل زندگی و کار حسین محجوبی بوده است، گفت: در سال‌های دور پدرم آثار خود را دو سال یک‌بار اینجا نمایش می‌داد. اما از سال ۸۱ با بازسازی محل تبدیل به گالری شد و از سال ۸۴ مدیریت آن به من سپرده شد. پس ‌از آن تصمیم گرفتیم اینجا را به خانه- موزه محجوبی تبدیل کنیم. بازدیدهای مختلفی توسط شورای شهر و شهرداری از گالری انجام شده است اما هنوز اقدامی برای انجام این کار صورت نگرفته است. برنامه ما این است که با تبدیل شدن خانه استاد به خانه- موزه، تعدادی از کارهای استاد همراه با لوازم شخصی او در این محل باقی بماند تا علاقه‌مندان بتوانند از آنها بازدید کنند.