به گزارش هنرآنلاین، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: گردشگری مجازی در هرمزگان راه‌اندازی شد.

رضا برومند ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب گفت: با توجه به شرایط حساس موجود و شیوع بیماری کرونا، گردشگری مجازی به منظور جلوگیری از سفرهای تفریحی و غیرضروری در هرمزگان راه‌اندازی شد.

او با اشاره به اینکه سایت گردشگری مجازی هرمزگان با هدف معرفی پیشینه تاریخی، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری در مدت‌زمانی اندک راه‌اندازی شده است، افزود: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.hormozganeman.ir از نمایشگاه مجازی آثار و جاذبه‌های شاخص استان هرمزگان دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: همچنین فیلم‌هایی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان آماده شده و به زودی در سایت اداره کل قابل دسترسی است.

برومند تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی گردشگری مجازی، علاقمندان به سفر از منازل خود جاذبه‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی هرمزگان را ببینند و در آینده‌ای نزدیک و بعد از شکست بیماری کرونا ویروس میزبان شایسته‌ای برای هموطنان عزیز خواهیم بود.

تداوم تعطیلی اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی آذربایجان شرقی

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم تعطیلی اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی آذربایجان شرقی تا پایان نوروز ۹۹ خبر داد.

به گزارش مهر، احمد حمزه‌زاده ظهر امروز ضمن اعلام این خبر در جمع خبرنگاران تاکید کرد: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی در وضعیت حساس شیوع بیماری کرونا قرار دارد، لذا به منظور کنترل و مقابله با این بیماری تعطیلی تمام اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی استان تا پایان ایام نوروز تداوم خواهد داشت.

او ادامه داد: در این راستا سفر به روستاهای هدف گردشگری و همچنین سایر جاذبه‌های تفریحی گردشگری استان تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نخواهد بود.

حمزه‌زاده در ادامه تاکید کرد: همچنین در صورت لزوم، تداوم تعطیلی اماکن مذکور بعد از تعطیلات ایام نوروز نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خاتمه گفت: امن‌ترین مکان برای روزهای اوج شیوع بیماری کرونا منزل است، از تمامی هموطنان تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری و حضور در اماکن عمومی خودداری کرده و با قطع زنجیره انتقال این بیماری یاری‌گر مدافعان سلامت کشور باشیم.