سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنی راجرز خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده، بازیگر، عکاس و کارآفرین آمریکایی که بیش از شش دهه در عرصه موسیقی جز، فولکلور، کانتری و پاپ فعال بود و سه جایزه گرمی در کارنامه داشت، روز جمعه 20 مارس در خانه خود در سندی اسپرینگز در ایالت جرجیا از دنیا رفت. او 81 ساله بود.

خانواده راجرز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تأسف اعلام می‌کنیم که کنی راجرز شب گذشته ساعت 10:25 در سن 81 سالگی درگذشت. او در آرامش در خانه خود به دلایل طبیعی و در حالی که تحت مراقبت و کنار خانواده‌ خود بود، از دنیا رفت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، با توجه به شیوع کووید-19 در سراسر آمریکا، خانواده راجرز در نظر دارند مراسم تدفین او را به‌طور خصوصی برگزار کنند.

کنی راجرز متولد 21 اوت 1938 در هیوستن، تگزاس بود. او در دهه 1950 وارد عرصه موسیقی شد و پیش از آن که به‌طور انفرادی به کار خود ادامه بدهد در چند گروه موسیقی ازجمله گروه فولک-پاپ نیو کریستی مینسترلز و گروه فرست ادیشن فعالیت می‌کرد.

راجرز در 1974 گروه فرست ادیشن را ترک کرد و به‌طور مستقل مشغول فعالیت شد. او در دهه‌های 1970 و 1980 با صدای گرفته خود و آثاری موفق چون "لوسیل" (1977)، "قمارباز" که در 1978 یک جایزه گرمی برای او به همراه داشت، "Coward of the County" در 1979، "بانو" (1980)، "به تو نیاز ندارم" (1981) و "در گذر سال‌ها" (1981) توانست به یکی از موفق‌ترین هنرمندان کانتری-پاپ تبدیل شود.

راجرز در 1985 یکی از خواننده‌های تک‌آهنگ معروف "ما دنیاییم" بود که متن آن را مایکل جکسون و لایونل ریچی نوشتند و توسط گروهی از فوق ستاره‌های دنیای موسیقی موزیک برای همراهی و کمک به قحطی‌زدگان آفریقا اجرا شد.

اجراهای دوصدایی راجرز با تعدادی از خواننده‌های زن از همه معروف‌تر با دالی پارتن از دیگر کارهای معروف اوست، ازجمله ترانه موفق "جزایری در رودخانه" در 1982 که شعر آن را اعضای گروه بی ‌جیز شامل بری، رابین و موریس گیب نوشتند. راجرز و پارتن با هم چند تور نیز برگزار کردند، در استرالیا در 1984 و در نیوزیلند در 1987 و چند آهنگ دوصدایی دیگر با هم ضبط کردند. آخرین کار مشترک آن‌ها "You Can’t Make Old Friends" بود که در 2013 منتشر شد. پارتن در اکتبر 2017 در کنسرت خداحافظی راجرز در نشویل، بار دیگر آهنگ "جزایری در رودخانه" را با همراهی او اجرا کرد.

Kenny Rogers3

راجرز در 1986 در نظرسنجی مشترک یواس‌ای تودی و پیپل از سوی خواننده‌های این دو نشریه به عنوان "خواننده محبوب تمام دوران" انتخاب شد. نام او در 2013 در تالار مشاهیر موسیقی کانتری ثبت شد و در همان سال جایزه یک عمر دستاورد انجمن موسیقی کانتری را دریافت کرد.

کتاب خاطرات راجرز با عنوان "شانس یا چیزی شبیه آن" در 2012 منتشر شد. رمان "چه شانس‌هایی هست" نوشته او نیز در 2012 به بازار آمد. او در دوران کاری خود در حدود 20 فیلم تلویزیونی و چند فیلم سینمایی هم بازی کرد.

او در 2017 بعد از برگزاری یک تور در 79 سالگی اعلام بازنشستگی کرد. هرچند راجرز در ژانرهای مختلف موفق بود، اما خودش ترجیح می‌داد از او به عنوان یک خواننده کانتری یاد شود.

راجرز پنج بار ازدواج کرد و پنج فرزند دارد.