به گزارش هنرآنلاین دکتر امیدی عضو کمیته بیماری‌‌های واگیردار بهزیستی گیلان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای به مهر، گفت: اداره کل بهزیستی گیلان این جشنواره را در راستای بحران همه‌گیری ویروس کرونا و بر اساس ضرورت قرنطینه خانگی و با توجه به طولانی بودن دوران گذار از اپیدمی و کاهش عوارض و آسیب‌های روحی، روانی برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره با هدف افزایش دانش عموم مردم در رابطه با حل مشکلات احتمالی برگزار می‌شود.

عضو کمیته بیماری‌های واگیردار بهزیستی گیلان تأکید کرد: تمام روانشناسان و صاحب نظران دعوت به عمل می‌آید تا در زمینه عناوین مطرح شده در جشنواره نسبت به تهیه و ساخت فیلم‌های آموزشی کوتاه برای استفاده عموم مردم با زبان شیوا و روان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند از همه عناوین مطرح شده به صورت جداگانه فیلم کوتاه تهیه کنند، ادامه داد: از تولیدات فوق به صورت آموزش همگانی در فضاهای مجازی استفاده خواهد شد لذا ضمن زیرنویس اسامی روانشناس مربوطه، عبارت "بهزیستی استان گیلان" نیز به صورت زیرنویس درج شود.

جانشین معاونت امور توسعه و پیشگیری با اشاره به اینکه بعد از بررسی‌های انجام شده ۱۰ اثر منتخب و جوایز ارزنده و اهدا خواهد شد، افزود: از تمام تولیدات نیز بر اساس زمان تحویل اثر و تأیید نهایی آن برای آموزش همگانی بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ۲۰ فروردین است، گفت: به منظور رعایت کاهش تردد، شرکت‌کنندگان می‌توانند محصولات خود را پس تدوین نهایی به شماره واتس آپ ۰۹۳۸۵۲۴۰۲۱۷ ارسال کنند.

امیدی به محورهای این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: کرونا و مدیریت استرس، کرونا و درد و رنج شخصی، کرونا، حرکت و تلاش، کرونا و مدیریت بحران، کرونا و فضای مجازی، کرونا و اوقات فراغت، کرونا و خود مراقبتی جسمی، کرونا و خود مراقبتی روانشناختی، کرونا و تاب‌آوری روانی، کرونا و شوخ‌طبعی، کرونا و سلامت روان کودکان در بحران، کرونا و ورزش از محورهای این جشنواره هستند.