سرویس تجسمی هنرآنلاین: پیکره‌ پانزده متری "نماد ایثار و مقاومت مردم کردستان" اثر هادی ضیاءالدینی در سنندج نصب شد. اجرای فنی و مهندسی این مجسمه فلزی بر عهده مسعود صمیمی بوده است. ضیاءالدینی در گفت‌وگویی که چندی پیش با هنرآنلاین داشت درباره این مجسمه گفته بود: "یک مجسمه ۱۵ متری برای سنندج ساختم که چنین ارتفاعی را تابه‌حال در کشورمان نداشتیم. این کار به سفارش بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و با مجوز وزارت ارشاد هشت سال پیش با ورق فلزی ۶ میلی‌متری در پنج تکه ساخته شد، اما همچنان در انبار است و متأسفانه هنوز جایی نصب نشده است."

هادی ضیاء‌الدینی نقاش و مجسمه‌ساز متولد ۱۳۳۵ در سنندج است و آثار او علاوه بر شهرهایی مانند تهران، سنندج، اصفهان، تبریز، ایلام، همدان، مهاباد، سقز، مریوان، بانه، قشم، چابهار، کرمانشاه، اشنویه، بیجار و... در کشورهای چین، آمریکا، انگلیس، سویس، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان، کویت، سوریه و... به نمایش درآمده است. او برگزیده چهارمین دوسالانه نقاشی ایران ۱۳۷۶، برگزیده اولین دوسالانه بین‌المللی طراحی ایران ۱۳۷۸، منتخب اولین جشنواره هنرهای تجسمی اصفهان و... است. 

هادی ضیا الدینی

نمایشگاه مروری بر آثار هادی ضیاء‌الدینی پاییز 98 در موسسه صبا برگزار شد و ۴۰۰ اثر شامل نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که در ۱۷ سال گذشته توسط این هنرمند به وجود آمده بودند به نمایش درآمد. ضیاء‌الدینی تعداد زیادی مجسمه شهری نیز ساخته است که در شهرهایی مانند اصفهان، قزوین، بانه، دیواندره، مهاباد، تهران، سلیمانیه، اربیل و... نصب شدند. او بزرگ‌ترین مجسمه خاورمیانه را با ۱۸ متر ارتفاع در عراق کار کرده است.