سرویس تجسمی هنرآنلاین: سجاد صبور، رئیس انجمن طراحان گرافیک متحرک در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره تولید موشن گرافیک‌هایی با موضوع بیماری کرونا توسط اعضای این انجمن گفت: شروع این کار با حمید ابراهیمی‌نیا یکی از اعضای انجمن بود که اثری را طراحی کرد که در آن ماسکی روی برج میلاد قرار داده می‌شد. این اثر در سطح جهانی بسیار دیده شده و این مسئله انگیزه شد که بقیه اعضای انجمن هم تصمیم بگیرند کاری در این زمینه انجام دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم چالشی مطرح کنیم که هم جنبه فرهنگی و هم اطلاع‌رسانی دارد و در زمینه فرهنگ‌سازی بیماری کرونا به کار بیاید.

صبور ادامه داد: فراخوانی اعلام کردیم که تا پایان اسفند امکان شرکت در آن وجود دارد و تابه‌حال حدود ۲۰ اثر به دست ما رسیده است. کارهایی که کیفیت خوبی دارند بر روی صفحه اینستاگرام انجمن با عنوان imgdaofficial نمایش داده می‌شود و علاوه بر این آثار توسط هنرمندان و مخاطبان در شبکه‌های مجازی پخش شده و بارها دیده می‌شود.

صبور افزود: کار ما ارتباط مستقیم با نهادهای مرتبط به کرونا ندارد بلکه یک حرکت خودجوش است. اگرچه تعدادی از کارهایی که به دست ما رسیده، سفارشی بوده که یک نهاد در راستای اهداف اجتماعی خود به هنرمند داده بوده است. درباره پیام‌هایی که در این آثار مطرح می‌شود نیز بررسی صحت و سقم آنها را به خود هنرمندان سپردیم و از آنها خواستیم که از منابع موثقی مثل سازمان بهداشت جهانی و منابع رسمی اطلاعات را بردارند تا چیزی خلاف واقع در این آثار مطرح نشود.

او درباره جایگاه موشن گرافیک در دنیای امروز گفت: به خاطر وجود رسانه‌هایی مانند موبایل که امروزه دست همه وجود دارد، اطلاع‌رسانی به صورت ویدئو متحرک بسیار تاثیرگذارتر از یک تصویر ساده یا یک سخنرانی است. جذابیت‌های تصویری، خلاصه‌گویی، خلاقانه بودن و متفاوت بودن این آثار باعث می‌شود هم جذابیت بیشتری داشته باشند و هم پیام آنها بهتر به یاد مخاطب بماند و در نتیجه تاثیرگذاری آنها نسبت به سایر مدیاها بیشتر است.

صبور با اشاره به اینکه چهار سال از تاسیس انجمن طراحان گرافیک متحرک می‌گذرد گفت: با وجود اینکه درخواست‌های زیادی از هنرمندان سراسر کشور داریم اما انجمن ما محدود به شهر تهران است و حدود ۸۵ نفر عضو داریم. در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی در این انجمن انجام شده و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به یک مرجع خوب علمی، آموزشی و آثار هنرمندان تبدیل شویم.