سرویس تئاتر هنرآنلاین، مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است و امیرشهاب رضویان مدیریت این موسسه و آموزشگاه را برعهده دارد. سال جاری نمایش "پنجاه پنجاه" به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی نیز در سالن تئاتر این موسسه به صحنه آمد و طی مدت زمان طولانی که اجرا شد، استقبال خوبی از آن صورت گرفت. امیر شهاب رضویان فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما که مدیریت این موسسه آموزشی را برعهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری که به دلیل شیوع کرونا ویروس پیش‌آمده و منجر به توقف فعالیت‌های این موسسه نیز شده است، گفت: این تعطیلی دو جنبه دارد؛ از جنبه منافع ملی به نظرم باید تمام فعالیت‌های اجتماعی تعطیل شود چراکه این بیماری شوخی‌بردار نیست؛ اما برخی منافع فردی خود را در نظر می‌گیرند و معتقدند که تعطیل شدن فعالیت‌های اجتماعی لزومی ندارد.

او در ادامه افزود: درست است که ما در مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج، پشتوانه مالی محکمی نداریم اما به اتفاق سایر همکاران به توافق رسیدیم که این موسسه تا گذر از این بیماری تعطیل باشد، در حال حاضر نیز تا 15 فروردین ماه مدرسه بازیگری هیلاج تعطیل است. 

این کارگردان سینما ضمن اشاره به اینکه تاکنون دولت از فعالیت‌های این موسسه هیچ حمایت مالی نکرده عنوان کرد: بسیار بعید می‌دانم که در این شرایط اقتصادی، نهاد، ارگان و سازمانی از ضرر و زیانی که فعالیت‌های فرهنگی هنری به دلیل شیوع این بیماری به آن دچار شده‌اند، حمایت کند. این موسسه تاکنون نیز از دولت درخواست سرویس‌های حمایتی نداشته‌ است. در روند تعطیلی پیش‌آمده ما نیز بسیار متضرر شده‌ و آسیب دیده‌ایم، هیچ راهکاری نیز نداریم و تنها به آینده امیدواریم.

رضویان در ادامه اضافه کرد: اکنون در حال بررسی بر روی آموزش آنلاین هستیم و پس از اینکه شرایط به حالت عادی بازگردد و فعالیت‌ها آغاز شود، کلاس‌های جبرانی و تکمیلی برای هنرجویان درنظر گرفته‌ایم.   

او عنوان کرد: این توصیه و تاکید که افراد جامعه در خانه بمانند و به جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند، بسیار درست است و توجه نکردن به آن، همه جامعه را دچار آسیب خواهد کرد. ای کاش به توصیه‌ها توجه شود. انگار برخی از هموطنان تصور می‌کنند توجه نکردن به توصیه‌های دولتی در این روزها، مبارزه مدنی است! این بی‌توجهی آسیب رساندن به کل جامعه است. متاسفانه بخشی از افراد جامعه ما حتی با ریختن زباله در طبیعت با تصور اینکه دولت یا یک نفر دیگر آن را جمع خواهد کرد، یا این‌که در این روزهای پرخطر به شمال بروند، به تصور خودشان در حال حرکت‌های مدنی هستند.

مدیر مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج در پایان صحبت‌هایش گفت: در این موقعیت که دولت به صورت مکرر اعلام می‌کند که مردم سفرهای‌شان را به زمانی دیگر موکول کنند، نیز برخی بی‌توجهی می‌کنند اما نمی‌دانند که این بی‌توجهی، کم اهمیت شمردن سلامت ملی است. من در این ایام تعطیلات در قرنطینه به سر می‌برم و مشغول نوشتن و تماشای فیلم هستم. خوشبختانه وقت زیادی برای انجام کارهای ناکرده‌ام دارم و یحتمل از امشب با گرامافون صفحه‌های ترانه‌های قدیمی برای همسایگانم پخش خواهم کرد. این کشور بحران‌های بسیاری را در تاریخ خود دیده، بحران کرونا هم خواهد گذشت و ایران، ایران خواهد ماند.