سرویس تجسمی هنرآنلاین: لیلی گلستان مدیر گالری گلستان در گفت‌وگو با هنرآنلاین با اشاره به شرایط هنرهای تجسمی در سال ۹۸ گفت: شش ماه دوم سال ۹۸ بسیار بد بود و من در ۳۱ سالی که گالری‌داری کردم هیچ‌وقت اوضاعی به این حد خراب ندیدم. بیماری کرونا هم که باعث شد دو نمایشگاه آخر گالری را لغو کنیم و مشخص نیست که سال آینده می‌توانیم زمانی برای آنها باز کنیم یا خیر.

گلستان ادامه داد: شرایط جامعه باعث شد در چند ماه اخیر مردم بسیار کم به گالری بیایند، درحالی‌که در تمام سال‌های گذشته حداقل ماهی یک نمایشگاه گالری گلستان باعث می‌شد که خیابان‌های اطراف بسته شود. اما این اواخر افتتاحیه‌ها بسیار خلوت بود و به همین دلیل شرایط خیلی ناامیدکننده بود. بنابراین امیدی به سال ۹۹ ندارم و با این اقتصاد خراب و بیماری کرونا، فکر نمی‌کنم سال خوبی برای گالری‌ها در پیش باشد.

او درباره مهم‌ترین نمایشگاه‌های گالری در سال ۹۸ گفت: نمایشگاه نقاشی‌های عباس کیارستمی مهم‌ترین نمایشگاه ما بود که باعث شد همه خیابان‌های اطراف از شلوغی بند بیاید. با وجودی که این آثار برای فروش نبودند و فقط برای نمایش ارائه شده بودند؛ اما هر شب گالری شلوغ بود و کنجکاوی مردم برانگیخته شده بود زیرا بسیاری از آنها فکر می‌کردند که کیارستمی فقط عکاس است و نمی‌دانستد که او نقاشی هم می‌کرده است. برای این نمایشگاه زحمت زیادی کشیدیم و به سختی آثار را جمع‌آوری کردیم. پیدا کردن آدم‌هایی که آثار کیارستمی را در اختیار داشتند آسان نبود و بعد هم به آنها تعهد دادیم که کارها را صحیح و سالم نگه داریم. در نهایت آنها به من اعتماد کردند و با قرض گرفتن تابلوها توانستیم نمایشگاه بسیار خوب و موفقی برگزار کنیم.

گلستان درباره مهم‌ترین دست‌آورد گالری در سال ۹۸ گفت: گالری گلستان جوانان بسیار با استعدادی را معرفی کرد و حتی تعدادی از جوانانی که قبلاً در این گالری نمایشگاه گذاشته و بعد به خارج از کشور رفته بودند، اظهار تمایل کردند که باز در گالری گلستان نمایشگاه بگذارند. آثار بسیار زیبایی از جوانان هنرمند نمایش دادیم و خوشحالم که توانستم آنها را به جامعه هنری معرفی کنم، بااین‌حال فروش‌ها در حد همیشه نبود و حتی بعضی از آنها هیچ فروشی نداشتند. این اتفاق در تاریخ گالری گلستان بی‌سابقه بود و قبلا شاید سالی یک نمایشگاه وجود داشت که آثار آن فروش نمی‌رفت. درحالی‌که امسال چند نمایشگاه چنین سرنوشتی داشتند و تلاشی که هنرمند کرده بود و مدت زیادی که برای نوبت نمایشگاه انتظار کشیده بود بی‌نتیجه ماند.

او درباره مهم‌ترین برنامه‌های گالری گلستان در سال 99 گفت: نمایشگاه‌های خیلی خوبی برای سال آینده در نظر گرفتیم ازجمله نمایشگاه یعقوب عمامه‌پیچ و شهرام کریمی. درعین‌حال دو نمایشگاه از محمد احصایی در پاییز داریم که در یکی از آنها برای اولین بار آثار عکاسی او به نمایش درمی‌آید و دیگری نمایشگاه خوشنویسی‌های کلاسیک این هنرمند است.