به گزارش هنر آنلاین ، بهرام عبدالحسینی صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی دهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اشاره به برگزاری بخش‌های متنوع در دهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اظهار داشت: بخش ویژه اساتید در دهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی برگزار می‌شود .

وی همچنین عنوان کرد: بنا داریم در صورت توافق نهایی، بخش مدعوین را نیز در این دوره از جشنواره برپا کنیم .

دبیر جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با اشاره به اینکه کمبود بودجه نباید خللی در سطح کیفی این جشنواره ایجاد کند، تاکید کرد: دهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی باید در بالاترین سطح کیفی برگزار شود .

وی ادامه داد: جوایز برگزیدگان جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: چاپ یادمان دهمین دوره جشنواره و در صورت تامین هزینه، چاپ کتاب آثار برگزیده 9 دوره گذشته، از برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد نیز از مشارکت این دبیرخانه در برگزاری دهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی خبر داد ..

علی حکیمیان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره فرهنگی هنری در شناساندن هنرمندان دینی به جامعه موثر بوده است، اظهار داشت: این جشنواره‌ها با هدف تشویق هنرمندان در راستای رشد و تعالی فرهنگ رضوی برگزار می‌شود که در واقع مزین شدن جشنواره با نام امام رضا (ع) رویکرد مذهبی دینی به جشنواره می‌بخشد .

وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی ( ره) بیان کرد: تنها هنری مورد قبول است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی باشد .

حکیمیان با اشاره به نزدیکی هنر خوشنویسی با دین خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی را می‌توان هنری دانست که در کنار دین هویت می‌یابد زیرا همواره این هنر با معماری اسلامی به ویژه در مساجد و کتب مذهبی پیش چشم ما بوده است به طوری که می‌توان گفت این هنر قدسی و دین اسلام آنقدر به هم آمیخته است که به سختی می‌توان این دو را از یکدیگر جدا کرد .

وی همچنین تاکید کرد: جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد فرصتی مغتنم برای ارتقاء هنر خوشنویسی در کشور به وجود آورده است .

9 دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از شاخه‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به میزبانی یزد برگزار شد و مسئولان استان یزد در حال برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره دهم در استان یزد هستند .