حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با هنرآنلاین درباره علل نوشته نشدن نقش‌های مناسب برای بازیگران میانسال در سینمای ایران گفت: در طول سال و از میان فیلم‌های تولیدی فقط چند فیلم شخصیت‌های اصلی‌شان آدم‌های میانسال هستند. این شخصیت‌ها اتفاقا درست هم نوشته می‌شوند. برخی از بهترین‌های سینمای ایران مثل فیلم‌های "آژانس شیشه‌ای"، "روبان قرمز"، "یک بوس کوچولو"، "هزار دستان" از جمله این آثارند که شخصیت‌های اصلی آنها آدم‌های میانسال هستند.

بازیگر "بر بال فرشتگان" با تاکید بر با اهمیت بودن سن میانسالی در جامعه ایران عنوان کرد: سن میانسالی سن حساسی است که به طور مثال در سینمای جوان پسند خودمان جایگاهی ندارد. اما در سینمای جدی جهان و جایی که قرار است آثار و روابطی میان آدم‌ها بررسی شود و تصمیمات حساسی گرفته شود، معمولا شخصیت‌های اصلی میانسال هستند و برای بازی در این شخصیت‌ها هم از بازیگران میانسال استفاده می‌شود. فیلم‌های آل پاچینو ، رابرت دونیرو ، جک نیکلسون در این تعریف می‌گنجند. در سینمای ایران هم فیلم‌های ارزشمندی مثل "اجاره‌نشین‌ها" همه شخصیتهای اصلیش میان سال هستند، اما تعدا این آثار در سینمای ما کم است.

وی با اشاره به پخته شدن آدم‌ها در سن میانسالی متذکر شد: تماشاگران دوست دارند آرمان‌های خودش را قالب یک آدم میانسال ببیند و مخاطب حرف‌های این بازیگران را در قالب فیلم بیشتر جدی می‌گیرند. بنابراین طبیعی است که بازیگران میانسال در سینمای ایران فعال‌تر باشند که متاسفانه این گونه نیست و شاهد هستیم فیلم‌هایی بدون کیفیتی ساخته می‌شود که سینمای ایران را به سمت زوال می برد و این رویکرد برای سینمای ایران تبعات منفی در پی دارد.