به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسوی " آژانس دو پرس" (Agence de Press) تابلوی زیبا و مشهوری از "ژان اگوست دومینیک انگر" که توسط یک مجموعه دار روسیه ای با قیمت پیشنهادی یک و نیم میلیون پوند به حراج "کریستی" امسال راه یافته بود، احتمالا جعلی است و این تابلو توسط "ژان انگر"، نقاش فرانسوی به تصویر کشیده نشده است.

این تابلو مشهور با قیمت پیشنهادی یک و نیم میلیون پوند وارد حراج شد اما تا قیمت دو و نیم میلیون پوند نیز پیش رفت.

یکی از کارشناسان حاضر در حراج کریستی، در مصاحبه ای با این خبرگزاری فرانسوی زبان گفت: "تابلویی که توسط این مجموعه دار روسیه ای در حراج امسال شرکت داده شده، احتمالا توسط شخص دیگری به تصویر کشیده شده است.

این تابلو نقاشی قدیمی قیمت گزافی دارد زیرا توسط نقاشی گمنام اما متبحر و چیره دست به تصویر کشیده شده است اما نه به قیمتی که برای تابلوهای نقاشی "انگر" پرداخت می شود."

این تابلو اکنون در هیئت داوری و کارشناسان حراج کریستی در حال بررسی است تا جعلی یا عدم جعلی بودن آن مشخص شود. این تابلو نقاشی یکی از برترین کارهای نقاشی "ژان دومینیک انگر" نقاش فرانسوی است.

گفتنی است، ‌خانه حراج کریستی توسط شخصی به نام "جیمز کریستی" در سـال ۱۷۶۶ در لـنـدن و بـا عـنـوان "خـانـه حـراج کـریستی" تاسیس شد. تلاش‌های این شخص خیلی زود به ثمر نشست و نام این خانه حراج به عنوان مـرکـزی مـهـم بـرای مـبـادلات هـنـری بـر سـر زبـان‌هـا افـتـاد.

خانه حراج کریستی بعد از مرگ بنیانگذار آن همچنان به فعالیت خود ادامه داد و از قرن های ۱۹ و ۲۰ میلادی به عنوان بزرگترین محل مبادله آثار هنری شناخته می شود.

پایان پیام / 91