سرویس مد و لباس هنرآنلاین: پیش‌بینی مد فعالیتی بسیار رقابتی محسوب می‌شود که شامل پژوهش و پیش‌بینی روند مدهای فصلی 18 تا 24 ماهه پیش از بازار در سطح جهانی است.

 اطلاعات گرایش‌های در صنایع موجود منسوجات دکوراسیون داخلی لوازم آرایشی و طراحی محصول استفاده می‌شوند و اغلب راهنمایی برای روایت‌های مضمونی حالت‌های رنگی، استایلینگ، جزئیات پردازی، پارچه، چاپ، انواع نخ، تزیینات و طراحی گرافیکی است.

شرکت‌های پیشگوی بزرگ به استخدام مجموعه‌ای از افراد شامل طراحان درون‌سازمانی، پژوهشگران گرایش‌های بازار، متخصصان بازاریابی و ارتباطات، محققان سبک زندگی و فرهنگ مصرف‌کنندگان رنگ پردازان تهیه‌کنندگان پارچه و نخ طراحان گرافیکی و تصویرسازان مشغولند.

پیش‌بینی گرایش‌های با تحلیل دقیق کت‌واک‌ها، مدهای خیابانی و گرایش‌های خرده‌فروشی، جهت‌گیری‌های مد فصول پیشین، جمعیت‌نگاری‌ها، مهارت‌های پژوهشی عالی ارتباطات، تحلیل سبک زندگی مصرف‌کنندگان و تغییرات اجتماعی و اقتصادی صورت می‌گیرد.

این پیش‌بینی‌ها، دیدگاه‌های انتقادی و مهمی نسبت به بازار جهانی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. برخی شرکت‌ها با جامعه شناسان و روانشناسان همکاری دارند که در تحلیل سبک زندگی و گرایش‌های مصرف‌کنندگان به آن‌ها کمک می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌های پیش‌بینی به تولید مجموعه‌ای از کتاب‌های گرایشی جداگانه می‌پردازند که مشخصاً شاخه‌های متفاوتی از این صنعت را هدف قرار می‌دهد.

استخدام در عرصه پیش‌بینی مد بسیار رقابتی است با این وجود فرصت‌های بسیاری در استودیوهای طراحی بزرگ شرکت‌های منسوجات و شرکت‌های پیش‌بینی به‌عنوان پژوهشگر نویسنده طراح و تصویرساز وجود دارد.

سر زدن به شرکت‌های پیشگویی برای ارائه مجموعه آثار و رزومه کاری بی‌ارزش نیست زیرا آن‌ها اغلب در طلب چیزی جدید و نو هستند.

- این مطلب برگرفته از کتاب "راهنمای مشاغل: هنر - صنعت پوشاک" نوشته کارول بروان با ترجمه منصوره نیکوکار است که توسط نشر جمال هنر منتشر شده است.