سرویس مد و لباس هنرآنلاین: چندی پیش و پس از رایزنی در راستای احداث شهرک صنعتی پوشاک در یکی از مناطق تهران، مقرر شد شهرداری منطقه 12 پایتخت، زمینی را به شکل خوشه‌ای برای این منظور واگذار کند، اما همچنان روند احداث شهرک پوشاک در استان تهران مشخص نیست.

هر چند در روزهای پایانی سال 98، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه بررسی و رفع مشکلات و موانع شهرک صنفی پوشاک شهرستان ری با اشاره به لزوم تسریع در احداث شهرک پوشاک اظهار داشت که شهرک پوشاک مصوبه سال ۱۳۸۵ است ضمن اینکه چهار سال پیش نیز احداث این شهرک مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.

به گفته او، در روند اجرایی این شهرک مشکلاتی در حوزه نظارتی پدید آمد که در این جلسه نکات مثبت و منفی و دغدغه‌های مربوطه مطرح و بررسی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار داشته است که در استان تهران باید چهار شهرک پوشاک ایجاد شود و مقرر شد اقدامات حقوقی و قضایی مرتبط با این پروژه پیگیری شود.

امامی امین گفته است علاوه بر این شهرک پوشاک، در نزدیکی قیامدشت نیز زمین ۷۰ هکتاری در نظر گرفته شده تا شهرک پوشاک دیگری در این نقطه احداث شود. در ادامه اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران طی اطلاعیه و فراخوانی، ثبت نام جهت دریافت زمین و حضور در میان شرکت‌های صنفی خوشه‌ای را آغاز کرده است.