سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهین جواهریان هنرمند عرصه انیمیشن که پیش از این درباره ساخت انیمیشنی با موضوع نوروز سخن گفته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت آن بیان کرد: همچنان در حال تلاش هستم این کار را به سرانجام برسانم. شعر انیمیشن نوروز آماده است، اما تولید کار موزیکال بسیار سخت است.

او توضیح داد: من سال‌هاست روی ترانه‌های فولکلور و موسیقی ایرانی کار می‌کنم و هر بار که می‌خواهم روی موسیقی این کارها ویرایشی داشته باشم یا تغییراتی در آن اعمال کنم بسیار زمان می‌برد. از آنجا که به‌تازگی کار ساخت دو انیمیشن کوتاه را به پایان رسانده‌ام، دلم می‌خواهد کمی از این فضا فاصله بگیرم و بعد از مدتی دوباره بازگردم.

 او در ادامه بیان کرد: دو انیمیشن کوتاه به نام‌های "زر زری کاکل زری" با زمان شش دقیقه و انیمیشن "بله" با زمان هفت دقیقه را برای مخاطب خردسال به اتمام رساندم و در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دادم که به گفته کانون نخستین بار است فیلمی برای گروه سنی خردسال ساخته شده است. هر دو این انیمیشن‌ها موزیکال هستند و با ترانه‌هایی از افسانه شعبان‌نژاد ساخته شده‌اند. هر دوی این آثار در فرانسه خریداری شده‌اند و قرار است به مدت پنج سال در سینماهای این کشور اکران شوند. یک خانم ایرانی فیلم‌های کوتاه انیمیشن را از سراسر دنیا با یک موضوع مشخص جمع‌آوری می‌کند و در یک سئانس آن را در سینماهای فرانسه به نمایش درمی‌آورد. ظاهراً کانادا نیز این شیوه را برای بچه‌های مدارس استفاده می‌کند، چون آن‌ها معتقدند بچه‌ها باید با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوند که بهترین زبان برای این آشنایی انیمیشن است.

او درباره ادامه کار بر روی پروژه نوروز نیز اظهار کرد: پس از ساخت این کار احساس کردم باید تنوعی به حال و هوا و ذهنم بدهم. فایل انیمیشن نوروز نیمه‌باز است، من تاکنون برای کودک ایرانی و تقویت هویت ملی آن‌ها کار کرده‌ام و همواره خواسته‌ام کودکان ایرانی در هر کجایی که هستند با دیدن آثارم خوشحال باشند و از موسیقی، ادبیات و هنر ایرانی در ذهن خود آثاری را حفظ کنند. خوشحالی من این است که در تمام سختی‌های اجتماعی ازجمله سیل، زلزله یا اتفاقاتی از این دست، فیلم‌های من توسط کانون پرورش فکری به نمایش گذاشته شده تا کودکان برای لحظات شاد باشند. برای رفع خستگی به سراغ موضوعی دیگر رفته‌ام. در حال حاضر بین دو موضوع مردد هستم چرا که تاکنون برای کودکان کرده‌ام و این بار می‌خواهم درباره کودکان کار کنم. یکی از این موضوعات کودکان کار هستند که به سراغ آن‌ها رفتم و موضوع دیگری هم که در ذهن دارم پرداختن به موضوع روح انسان است و احتمالاً نام اثر را نیز روح می‌گذارم.

این کارگردان درباره انیمیشن "روح" گفت: امیدوارم که با ساخت این فیلم نیز روسفید باشم چرا که همواره برای شادی کار کرده‌ام و می‌خواهم این بار نیز این کار را در قالبی دیگر به سرانجام برسانم. فیلمنامه این کار در حال نگارش است و هنوز وارد مذاکره نشده‌ام. در حوزه انیمیشن اصل کار در مرحله پیش‌تولید اتفاق می‌افتد که بسیار زمان‌بر است چراکه تا سناریو به‌درستی شکل نگیرد و ورز داده نشود نمی‌توان درباره آن کاری انجام داد. باید این فیلمنامه کامل شود تا به سراغ ساخت آن بروم و در حال حاضر با کارشناسان بسیاری در حوزه‌های مختلف در حال صحبت هستم.

 جواهریان در خاتمه برای مردم ایران آرزوی فرارسیدن روزهای شادی کرد.