سرویس تجسمی هنرآنلاین: هفته‌های پایانی سال 98 با تعطیلی گالری‌های هنری به دلیل شیوع بیماری کرونا همراه بود. بیشتر گالری‌ها نمایشگاه‌های خود را تا پس از تعطیلات سال نو لغو کرده‌اند و در عین‌حال تعدادی از آنها نیز به راه‌های جایگزین توسل جستند و سعی کردند با نمایش آثار هنری در فضای مجازی، آنها را برای مخاطبان بیشتری نمایش دهند.

با توجه به رسیدن به روزهای پایان سال و لغو نمایشگاه‌های انفرادی، بیشتر این نمایشگاه‌های مجازی به فروش آثاری از هنرمندان مختلف اختصاص دارند. این رسم که در چند سال اخیر در تعدادی از گالری‌های تهران شکل‌گرفته است، فرصت خوبی را برای علاقه‌مندان آثار هنری ایجاد می‌کند تا با قیمت‌های مناسب بتوانند آثار اصل را خریداری کنند.

در آخرین جمعه اسفندماه هنوز فرصت اندکی برای دیدار آثار هنری در گالری‌ها و یا تماشای آنها در فضای مجازی وجود دارد. با این‌حال به دلیل وجود احتمال تغییرات مجدد در برنامه‌ها توصیه می‌شود علاقه‌مندان با تماس قبلی به گالری‌ها مراجعه کنند.

 

پروژه‌های آران: نمایشگاه آثار اله‌یار نجفی با عنوان "برج بابل" تا 27 اسفندماه در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ میزبان هنردوستان است.

شلمان: فروش سالانه گالری شلمان، گروه اورنگ و گالری قاف با عنوان "رویداد آخر ۹۸" تا ۲۳ اسفند در گالری شلمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 مراجعه کنند.

ویستا: نمایشگاه مجازی فروش پایان سال گالری ویستا با عنوان "از قاب بهار" تا 22 فروردین در صفحه اینستاگرام vistaartgallery برپاست.

شمیده: گالری شمیده نمایشگاه "کادو آرت" را به صورت مجازی در نشانی ‌‌‌@shamidehartgallery  تا ۲۲ فروردین ۹۹ برگزار می‌کند و بازدید از نمایشگاه نیز همه روزه با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر است. در این نمایشگاه آثار ۸۰ هنرمند شناخته شده کشور با قیمت ۱۰۰ هزار تا 2 و نیم میلیون تومان ارائه می‌شود.

فرمانفرما: نمایشگاه ویژه سال نو با عنوان "رستاک هنر" تا 23 اسفند در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2 برپاست.

نگاه: نمایشگاه گروهی آثار هنری به مناسبت سال نو در گالری نگاه برپاست و علاقه‌مندان تنها با هماهنگی قبلی می‌توانند به گالری نگاه در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 644 مراجعه کنند.

اعتماد: نمایشگاه نقاشی فرشید مثقالی تا 27 اسفند در گالری اعتماد برپاست. این گالری در میدان هفت‌تیر، مفتح جنوبى، بن‌بست شیرودى پلاک ۲۵ قرار دارد.

نگر: گالری نگر حراج پایان سال خود را به صورت مجازی در نشانی @negaronline_artgallery برگزار می‌کند.

خط سفید: نمایش آنلاین نمایشگاه و فروش سالانه این گالری تا 18 فروردین 99 به نشانی http://whiteline.onlineartgallery.ir برپاست. همچنین علاقه‌مندان با تعیین وقت قبلی برای دیدن آثار به گالری به نشانی خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲، طبقه همکف مراجعه کنند.

دستان +۲: نمایشگاه آثار برادران قاسمی با عنوان "ماهی بزرگ" تا 23 اسفند در گالری دستان+2 برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 8 طبقه 2 مراجعه کنند.

زیرزمین دستان: نمایشگاه نقاشی سینا قدک‌ساز تا 23 اسفندماه در زیرزمین دستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 6 مراجعه کنند.

راه ابریشم: نمایشگاه گروهی عکس "فراموشی و تهییج غیر عادی حافظه" تا 23 اسفند در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و قدس، پلاک ۲۱۰ برپاست.

‌باوان: نمایشگاه گروهی اینستالیشن، عکاسی، ویدئو، نقاشی "زیست بوم" به کوشش زهرا قیاسی با آثاری از مهرداد افسری، ایمان ابراهیم‌‌پور، پونه اُشیدری، شیده تامی، هدا زرباف، عادله فرزین‌در، علی فی، زهرا قیاسی، سمانه مطلبی، علی هنرور تا 23 اسفند در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک 7 برپاست.

افرند: نمایشگاه گروهی "+98" تا 23 اسفند در گالری افرند واقع در بزرگراه جلال آل‌احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان 19ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک 48 برپاست.‌