به گزارش هنرآنلاین، عاطفه میرسیدی خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری صداوسیما در جدیدترین برنامه خود به بهانه کرونا به دفتر عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما رفت و درباره عملکرد این سازمان در روزهای شیوع کرونا در کشور و به‌ویژه برنامه‌سازی که باعث شد تا بسیاری ازجمله کارگروه مدیریت بحران ستاد مبارزه با کرونا در سینما و همچنین کانون کارگردانان، وزارت بهداشت نسبت به تولیدات صداوسیما اعتراض داشته باشند، با او سخن گفت. گزارشی که شب گذشته در بخش‌های مختلف خبری صداوسیما پخش شد.

علی‌عسگری در این گزارش طی سخنانی درباره بیماری کرونا با بیان این که من معتقدم اگر کسی نگاه متخصص و هوشمندانه داشته باشد، بهتر از ترس و واهمه است، گفت: چون مشخص است که این ویروس از طریق دهان و بینی چگونه منتقل می‌شود و باید مراقب این موضوع باشیم. من امروز جلسه کامل شورای معاونین را داشته‌ام. ما وسط جنگ و میدان هستیم. افکار عمومی، روحیه، آرامش و اطلاع‌رسانی و آموزش جامعه به‌طور عمومی بر عهده ماست.

وی در ادامه گریزی هم به برنامه‌های نوروزی زد و اظهار داشت: تصمیم گرفتیم کنداکتور (جدول پخش) صداوسیما را تغییر بدهیم و از یکشنبه یا دوشنبه رفتیم روی کنداکتور نوروزی. برای این ایام 140 فیلم سینمایی ایرانی و خارجی تدارک دیده شده است. سه سریال "پایتخت"، "کامیون" و "دوپینگ" که هر سه مقداری طنز دارند که برای نشاط اجتماعی ما خوب است، پخش خواهد شد و در کنار آن تقریباً 10 مسابقه داریم.

رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: برنامه‌های پرجاذبه نظیر "دورهمی" و تعداد قابل توجهی مستند نیز داریم. ما در حال مطالعه هستیم که سبک زندگی در این مدت تغییر کند. کارشناسان، متخصصین و خود آقای وزیر در شورای امنیت ملی توضیح دادند که اگر همه چیز خوب پیش برود، 20 فروردین به قله (شیوع کرونا) می‌رسیم و تا دو ماه بعد هم همچنان درگیر هستیم.

وی درباره آوردن مدرسه به خانه‌ها نیز توضیح داد: خانه امن‌ترین و بهترین نقطه برای سلامتی است و به همین دلیل این به ذهن بنده رسید که با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردیم و بلافاصله برنامه‌های شبکه هفت را برای دانش آموزان تغییر دادیم. دیدیم کافی نیست، از شبکه چهار هم که شبکه نخبگان است کمک گرفتیم.

علی‌عسگری ادامه داد: خوشبختانه از تحرکات فضای مجازی که داریم هم بهره بردیم و از آی پی‌تی‌وی‌ها و اپ‌هایمان، به‌ویژه تلوبیون هم بهره‌برداری کردیم. مأموریت اصلی آن‌ها بارگذاری تمامی برنامه‌ها روی سایت است تا اگر کسی نتوانست برنامه‌ای را ببیند به آن را رجوع کند. اتفاقاً وزیر محترم آموزش و پرورش با من تماس گرفتند و گفتند ما الان می‌توانیم بگوییم که آموزش و پرورش وجود دارد و فعال است. مدرسه‌ها باز است و معلم‌ها می‌آیند و فقط دانش‌آموزان سر کلاس به شکل فیزیکی حضور ندارند.

وی درباره برخی اعتراضات به ضبط برنامه‌های تماشاگر محور نظیر "عصر جدید" و "دورهمی" نیز گفت: اولاً من عرض کنم که ما نمی‌توانیم تحرک و تولید کشور را رها کنیم و کشور را تعطیل کنیم. دشمن قصد این را دارد که ما چرخ کشور را تعطیل کنیم. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با حفظ بهداشت و سلامت، همکاران همه کار می‌کنند.

وی افزود: اگر ما تعطیل می‌کردیم که نمی‌توانستیم 66 شبکه تلویزیونی و بیش از 90 شبکه رادیویی را اداره کنیم. همه این‌ها کاملاً مشغول کار هستند. ضمن این که 20 سریال هم در حال تولید است و بر کار کاملاً تسلط داریم. ما سریالی در حال تصویربرداری داریم که 700 نفر عوامل دارد و پزشکانی را به همراه گروه مستقر کرده‌ایم که هر روز یکی یکی افراد را چک می‌کند که بروند یا نروند و اگر کسی مشکلی داشته باشد، اجازه کار نمی‌دهند و نمی‌توانند وارد صحنه شوند. "دورهمی" نیز به همین شکل تحت کنترل است.

رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند شیوع بیماری دیر به اطلاع مخاطبان رسانده شده، عنوان داشت: حقیقتاً آقای دکتر نمکی از زمانی که بیماری در چین آغاز شد، در هر جلسه هیئت دولت یک گزارش دادند که ما باید خیلی مراقب باشیم و 30 بهمن گزارش دادند که امروز 2 نفر در قم تست شده‌اند و مشکوک هستند.

وی تأکید کرد: روزی هم که این اتفاق افتاد، تعداد زیادی موشن گرافیک آماده بود و حدود 70 برنامه شبکه سلامت آماده داشت که وقتی گفته شد، روی آنتن رفتند. بحث اصلی ما شفافیت بود و هر روز بعد از جلسه آخرین اخبار را عین واقعیت ارائه دادند.

علی‌عسگری در پایان گفت: البته احتمالی که داده می‌شود، این است که یک جنگ بیولوژیک و میکروبی باشد. این احتمال وجود دارد و آمریکا یک شیطان بزرگ و در حال افول است که محتمل است این بساط را راه انداخته باشد که جریان افولش خیلی پیدا نباشد و مشغله‌های فراوان هم برای دیگران ایجاد کند.