به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز، اظهار کرد: در سه ماه پایانی سال جاری، بیش از ۹۵۰۰ جلد کتاب در موضوعات ادبی، مذهبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، سیاسی، اجتماعی و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک نوجوان به ارزش تقریبی یک میلیارد و نهصد هزار ریال از سوی کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا و توزیع شده است.

وی گفت: فعالیت کتابسرای این اداره کل به عنوان مرکزی فرهنگی در راستای دریافت و توزیع هدف‌مند کتاب به جوامع مختلف هدف، قابل توجه و مهم است و خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: کتابسرای این اداره کل تلاش داشته تا با برنامه‌ریزی‌های هدفمند و با نظارت این اداره کل ضمن شناسایی جوامع هدف، کتاب‌های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقشی موثر در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند.

خودآموز تصریح کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، عشایر و روستاییان دوستدار کتاب، جایزه کتاب سال استان، دفاتر نشرکتاب در استان، مدارس دولتی و غیرانتفاعی در مقاطع مختلف تحصیلی، کتابخانه‌های ادارات، نهادهای دولتی، مراکز فرهنگی، دفاتر نشریات محلی، موسسات فرهنگی هنری، پایگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری روستاهای استان، انجمن‌های تخصصی و حرفه‌ای، انجمن‌های ادبی (شعر و داستان) سطح استان، مراکز نظامی و انتظامی، بسیج هنرمندان، حوزه علمیه خواهران استان، جشنواره استانی داستان فیلمان، شیرخوارگاه بهزیستی استان، ستاد مرزبانی استان، مدیریت بانک مسکن استان، آموزشگاه‌های موسیقی، شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها، تجهیز کتابخانه روستای چاویز، مراکز بهداشتی و درمانی و... برخی از جوامع هدف کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که کتاب‌ها دو منابع مطالعاتی اهدایی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: سیاست این اداره کل در توسعه و ترویج کتابخوانی به این جوامع محدود نشده، تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه‌های پیرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مجتمع‌های مسکونی، توسعه کتابخانه‌های عشایری و سیار (تاکسی کتاب)، افتتاح و راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در هر فصل (یک فصل چند کتابخانه)، تجهیز و راه‌اندازی و تامین کتابخانه‌های مناطق محروم و حاشیه شهر، از برنامه‌های توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در استان توسط کتابسرای این اداره کل خواهد بود که ان شاالله اجرا خواهند شد.

خودآموز تصریح کرد: ارزش تقریبی کتاب‌های اهدایی در سه ماه پایانی سال جاری، بیش از یک میلیارد و نهصد هزار ریال بوده که در نوع خود رکوردی قابل توجه در توسعه کمی و کیفی فرهنگ کتابخوانی، است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان از معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای ، کارشناسی بخش کتاب و نشر، مسئول امور فرهنگی، مدیر موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همکاران این موسسه در اجرای برنامه‌های توسعه کتاب در استان تقدیر کرد.