به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد افزود: کانون‌های مساجد در این برهه از زمان با احساس تکلیف در کنار ائمه جماعات و اصحاب مساجد، ترویج آموزش، نظافت و بهداشت فردی و جمعی، کمک به تقویت روحیه مردم و نمازگزاران، تقویت بعد معنوی جهت عرض نیاز به درگاه باری تعالی و استمداد از الطاف الهی برای رفع بلا از جامعه را در صدر فعالیت های خود قرار داده‌اند.

وی با تاکید بر تولید و تهیه محتواهای آموزشی، بهداشتی و توزیع آن با استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه‌های اجتماعی، اعلام کرد: کانون‌های مساجد باید با حضور در فضای مجازی و ایجاد شبکه ارتباطی با تک تک خانوارهای پیرامون خود، به آرامش جامعه کمک کرده و در راستای تقویت روحیه، امیدآفرینی و مقابله با شایعات گام بردارند.

رضوانی‌نژاد تصریح کرد: توجه دادن به رعایت ملاحظات شخصی مانند استفاده از وسایل شخصی چون مهر، سجاده و ادعیه و...، پرهیز از روبوسی و دست دادن، عدم استفاده از ظروف مشترک، توجیه افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای به حضور بیشتر در منازل در صدر برنامه‌های بهداشتی کانون‌ها قرار گیرد.

وی خطاب به مدیران کانون‌ها جهت ضدعفونی کردن مساجد و  اماکن متعلق به آن گفت: کانون‌های مساجد حتی‌الامکان ضدعفونی کردن محله اطراف مساجد، توجه به وسایل بهداشتی و تامین مایع دستشویی سرویس‌ها و وضوخانه، محدود کردن نذورات و احسانات عمومی را مورد توجه قرار دهند.

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: برنامه ریزی مناسب برای همکاری با افراد مسن و خانوارهای در معرض بیماری جهت تامین مایحتاج زندگی به منظور اجتناب از ترددهای غیرضروری در دوره مبارزه با ویروس مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر توجه ویژه به تقویت بعد معنوی و روحی خانوارهای تحت پوشش مساجد با استفاده از فضای مجازی و تقویت ارتباط شبکه‌ای بیان کرد: توجه به توسعه برنامه های عبادی و دینی و انجام برنامه های مذهبی فردی در داخل منازل، تامین‌ محتواهای دینی و اخلاقی با همکاری ائمه جماعات و توزیع آن در شبکه های مرتبط محله در دستور کار کانون ها و متولیان مساجد قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با اشاره به در پیش بودن نیمه رجب و محدودیت برگزاری اعتکاف در اکثر مساجد گفت: مردم می‌توانند نسبت به انجام اعمال "ام داوود" که ویژه این ایام است، در منازل اهتمام داشته و عطر معنویت را در سطح تک تک خانوارهای مساجد توسعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد در کنار ائمه جماعات و متولیان مساجد آماده همکاری با نهادها و دستگاه های ذیربط برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهر و روستا هستند.