به گزارش هنرآنلاین، رضا فیاضی بازیگر باسابقه تئاتر و سیما، گفت:‌ شکل‌گیری فضای تخصصی در جشنواره کودک، ما را در رسیدن به راهکارهایی برای حل مشکلات اینگونه سینمایی کمک می‌کند.

وی که بازی در فیلم‌های کودک و نوجوان را تجربه کرده، در مورد ویژگی‌های این سینما یادآور شد: در تولیدات سینمایی کودک باید اصل را بر داستانی جذاب و تاثیرگذار قرار دهیم تا بتواند مخاطبان را همراه کند ضمن اینکه در این بخش باید به موضوعات نوین و روزآمد مربوط به این مخاطبان توجه شود. سینمای کودک در ایران جایگاه شناخته شده‌ای دارد و آثار ارزشمندی در این بخش تولید شده که برخی از آثار اقتباس شده از داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی و یا اغلب آثار مرضیه برومند از این جمله‌اند و باید زمینه حرکت تاثیرگذار و به سمت تعالی را در این سینما فراهم کرد.

به گزارش ستاد خبری بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، وی بر لزوم شکل‌گیری اتاق فکر در جشنواره فیلم کودک تاکید کرد و افزود: از جمله فعالیت‌هایی که می‌توان برای بهتر شدن برگزاری جشنواره انجام داد تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان و هنرمندان سینمای کودک است تا آنها در فضایی تخصصی به تجزیه و تحلیل موضوعات بپردازند و مشکلات موجود در مسیر رشد جشنواره و سینمای کودک را حل کنند.

وی مشارکت هنرمندان را در برگزاری جشنواره فیلم کودک، تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: جشنواره باید هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود و این موضوع به میزان مشارکت هنرمندان کشور در این رویداد وابسته است.