سرویس سینمایی هنرآنلاین: عباس رزیجی کارگردان و مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود توضیح داد: در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه "حال"  هستم و اگر همه چیز خوب پیش برود بعد از عید مشغول به کار می‌شویم.

 او درباره تغییراتی که در فیلمنامه ایجاد کرده است، گفت: سلیقه خودم بسیار خرده‌پیرنگ بود، اما در حال حاضر بنا به سلیقه مخاطب، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار به سمت پیرنگ می‌رود. حال و هوای فیلم تغییر کرده درواقع آدم‌ها و روابط همان است، اما پیش از این داستان بر مبنای شخصیت‌ها بود و حالا قصه به آن اضافه شده است.

کارگردان "دم سرد" همچنین درباره این که چرا به سمت قصه گرایش پیدا کرده است، اظهار کرد: قصه همیشه برای تماشاگر سینما جذاب‌تر و مهم‌تر است. هرچند سلیقه شخصی خودم این است که شخصیت‌ها داستان را پیش ببرند، اما مردم به دنبال قصه هستند.

این کارگردان درباره مستند "قصری با دیوارهای قرمز" که در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت به نمایش درآمد، بیان کرد: پخش جهانی فیلم را شروع کردیم و به‌زودی در جشنواره‌ها حضور خواهد یافت. احتمالاً برای اکران هنر و تجربه نیز به‌زودی درخواست خواهیم داد.

رزیجی همچنین درباره وضعیت حال حاضر سینما نیز بیان کرد: با توجه به مجموعه فیلم‌هایی که دیده می‌شود، برای نیمه اول سال آینده نگرانم. به این دلیل که فیلم‌ها بفروش و تماشاگرپسند نیستند. سبد اکران در سینما با توجه به فیلم‌های موجود خوب نیست و این آثار خیلی برای مخاطب و صنعت سینما جذاب نیست. امیدوارم در نیمه اول سال آینده فیلم‌های خوبی ساخته شود تا نیمه دوم را پوشش دهد.

او در خاتمه در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش قیمت بلیت سینماها در شرایط فعلی ایران را اتفاقی مثبت برای سینما می‌داند یا خیر، گفت: من صلاح نمی‌دانم قیمت ‌بلیت افزایش یابد. باید به‌جای این افزایش قیمت، بر تعداد مخاطب افزوده شود. افزایش قیمت بلیت در شرایط فعلی بسیار خطرناک است. هرچند ساخت فیلم‌ها به‌شدت گران شده و برآورد فیلم‌ها بسیار سنگین است، اما نباید باعث ضرر و کاهش مخاطب شود.