به گزارش هنرآنلاین، افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی و حسن غفاری ارزیابی آثار نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کار ایران را بر عهده دارند.

 نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کار ایران به همت مرکز کار ایران  برگزار می‌شود و سعید سمیعی و محمد حمزه‌ای سمت رئیس و دبیری این مسابقه را بر عهده دارند.

این مرکز به عنوان مرجع تخصصی ایجاد بسترهای کار و شغل، امیدوار است عکس‌هایی به دبیرخانه مسابقه برسد که ضمن پرداختن به کار به عنوان موضوع مهم اجتماعی؛ بیانگر کوشش عکاسان در نمایش واقعیت‌ها و آگاهی بخشی به جامعه در ارتباط با هدف این مسابقه باشد.

بیوگرافی داوران بدین شرح است:

افشین شاهرودی، متولد ۱۳۲۹ خورشیدی در دامغان است. در رشتۀ ارتباط تصویری از دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد و در زمینه‌های مختلف عکاسی صاحب تجربه ‌است.

شاهرودی در گروه‌های داوری بسیاری از نمایشگاه‌ها و مسابقات معتبر عکاسی ایران حضوری فعال و مؤثر داشته و مدتی نیز در دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی به تدریس این رشته پرداخته ‌است.

صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی فصلنامه"عکاسی خلاق"، برگزاری نمایشگاه انفرادی در کشورهای ایران، فرانسه و آلمان، عضو هیئت‌مدیره انجمن عکاسان ایران، شرکت در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در سطح ملی و بین‌المللی و انتشار مجموعه کتاب‌هایی در زمینه عکاسی برخی از سوابق وی به شمار می‌رود.

 *

مسعود زنده روح کرمانی متولد ۱۳۴۲ کرمان است. فارغ‌التحصیل رشته تولید با گرایش عکاسی از دانشکده صداوسیما است.

مسئولیت واحد عکاسی ستاد تبلیغات جنگ و واحد عکاسی سازمان صداوسیما و تدریس در دانشگاه‌های هنر، آزاد، سوره و خبر از سوابق کاری این هنرمند به شمار می‌روند.

دبیر انجمن عکس سیزدهمین جشنواره سینمای جوان، دبیر بخش عکس جشنواره سینمای جوانان ۱۳۶۷، دبیر بخش عکس یادمان قدس ، دبیر بخش عکس جشنواره ۲۲ بهمن ، مدیر اجرایی یازدهمین دوره دوسالانه عکس ایران، مدیریت هنری کتاب "بم شهری که بود"، " قشم سرزمین رویاها"، "عکسخانه شهر"، "یاران حسین(ع) " و"کودکان سرزمین ما"، مدیر اجرایی نخستین و دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، مدیر اجرایی جشنواره‌ها و دوسالانه‌های هنرهای تجسمی و عضو انجمن عکاسان ایران در کارنامه فعالیت حرفه‌ای این هنرمند عکاس ثبت‌شده‌اند.

انتشار کتاب کرمان، شور عشق، با تار و پود عشق و کرمان در یک نگاه، سیمای جهانگردی کرمان، تخت جمشید، آتشکده فیروزآباد، نقش رستم، میراث فارس، پاسارگاد و ... برخی از مهم‌ترین تألیفات این هنرمند به شمار می‌رود.

*

حسن غفاری متولد ۱۳۴۸ استان کهکیلویه و بویراحمد، فارغ‌التحصیل کار‌شناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران است.

عکاس مستند اجتماعی با گرایش مردم‌شناسی، عضویت در انجمن‌های عکاسان مطبوعات ایران، انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری، انجمن عکاسان بحران، همکاری با مجلات و خبرگزاری‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، داوری جشنواره‌ها و مسابقات ملی و منطقه‌ای عکاسی، مدرس عکاسی و برگزاری ده‌ها کارگاه عکاسی پیرامون عکاسی مستند اجتماعی در سطح کشور از جمله فعالیت‌های این هنرمند به شمار می‌رود.

برخی از مهم‌ترین تألیفات و کارهای پژوهشی وی عبارتند از: عکاسان و عشایر ایران ( مجله عکس، ش:138) رساله دوره کارشناسی، بررسی تحلیلی عکاسی در سفرنامه‌های ایرانی دوران حکومت خاندان پهلوی(مجله آوای دنا ، ش:13و14) رساله دوره کارشناسی ارشد، جلوه‌های جهانگردی عشایر ( نشر ایرانگردان ، 1379 ) و...

گفتنی است؛ بر پایه تقویم این رویداد؛ آخرین مهلت ارسال آثار، 15 فروردین‌ماه 1399 است و بنا بر اعلام دبیرخانه، این تاریخ به‌هیچ‌عنوان تمدید نخواهد شد. انتخاب و داوری عکس‌ها، 20 فروردین 1399 برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز، 4 اردیبهشت‌ماه 1399 اعلام شده است.

هنرمندان برای اطلاع دقیق از قوانین شرکت، ثبت‌نام و ارسال عکس می‌توانند به پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی www.jobcenter.ir/festival مراجعه نمایند.