جلیل فرجاد، بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون که این روزها ایفاگر نقش پدربزرگ یک خانواده متدین در سریال تلویزیونی "مثل من، مثل تو" به کارگردانی شاهین باباپور است، در گفتگو با هنرآنلاین، درباره ویژگی‌های این نقش گفت: اول بخاطر اینکه بطور کلی سریال ویژه کودک و نوجوان تا به حال کم ساخته شده و دوم به خاطر مفاهیمی و موضوعات تربیتی و آموزشی و نحوه طرح این مفاهیم در این کار بود که همکاری با این مجموعه را پذیرفتم.

وی در این‌باره ادامه داد: خانواده‌ای که من نقش پدربزرگ آن‌ها را بازی می‌کنم، یک خانواده کاملا متدین است، و ویژگی این کار این است که سعی می‌کند آموزش و تربیت را به طور مستقیم آموزش ندهد. من هم به عنوان پدر بزرگ سعی می‌کنم که با عملکرد خودم مفاهیم مختلف اجتماعی، تربیتی و دینی را به نوه‌هایم و دوستانش آموزش دهم.

فرجاد افزود: معمولا وقتی به انسان به شکل مستقیم می‌گویند که کاری را انجام بدهد ناخودآگاه نتیجه لازم را نمی‌گیرد، اما به عنوان مثال مقولاتی مانند مسواک زدن، نحوه حرف زدن، دروغ نگفتن، کتاب خواندن، نماز خواندن و... از جمله کارهایی است که اگر بزرگتر خانواده خودش به شکل صحیح به آنها عمل کند بدون اینکه بگوید این کار صحیح است این کار صحیح نیست، بهترین شیوه‌ای است که بچه‌ها یک مطلب را یاد می‌گیرند. بچه‌ها بسیار باهوش هستند و وقتی پدر و مادری خودشان مسواک نمی‌زنند، نمی‌توانند بچه را متقاعد کنند که او هر شب مسواک بزند.

این بازیگر درباره ساعت پخش این سریال قبل از افطار نیز گفت: هر بازیگری وقتی قرارداد می‌بندد از همان روز نخست بالاخره به نوعی نگران سرانجام کار و پرداخت ساختار و زمان پخش و دیگر مسائل آن نیز هست و من هم این نگرانی را داشتم و فکر می‌کنم که اگر این مجموعه بعد از افطار پخش می شد نتیجه بهتر بود. چون قبل از افطار اکثرا مخاطبان زیاد سرحال نیستند و شاید حوصله دیدن سریال را نداشته باشند در حالی که بعد از افطار اینطور نیست. ضمن اینکه می‌بینم که کار از هر نظر، به لحاظ فیلمبرداری، نور، بازی، گریم ‌و... نه تنها کار ضعیفی نشده بلکه کار بسیار خوبی هم شده، پس حتما اگر زمان پخش در ساعت بهتری بود بهتر از این دیده می‌شد.

فرجاد همچنین درباره چگونگی کیفیت سریال‌های ماه رمضان که امسال از تلویزیون در حال پخش است گفت: چند سالی است که به خاطر وجود حجم زیاد شبکه‌های ماهواره‌ای مختلف فارسی زبان و غیرفارسی زبان تعدادی از مخاطبان از برنامه‌ها رویگردان شده‌اند و قطعا باید تلاش کنیم این مخاطب را دوباره به سمت برنامه‌های خودمان بازگردانیم.

لازم به یادآوری است، سریال "مثل من، مثل تو" به کارگردانی شاهین باباپور، ویژه کودک و نوجوان، هر روز پیش از افطار از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

"مثل من، مثل تو" روایت‌گر یک خانواده‌ی سنتی است که پسر 11ساله این خانواده قهرمان آن است. او با توجه به اینکه هنوز به سن بلوغ نرسیده سعی می‌کند روزه بگیرد و هر روز داستان‌هایی در مدرسه، خانه و مسجد محل برایش رخ می‌دهد.

در این مجموعه بازیگرانی همچون لاله صبوری، رضا توکلی، برانوش سیف الهی، اکبر مددی‌مهر و علی سلیمانی ایفای نقش می‌کنند.