سرویس تئاتر هنرآنلاین، دور دوم اجرای نمایش "دریم لند" نوشته صبا نجاتی به کارگردانی مرتضی جلیلی‌دوست از 15 بهمن در تئاتر مستقل تهران آغاز شد اما اجراهای این نمایش نیز در پی شیوع کرونا ویروس متوقف و تعطیل شد. جلیلی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در این‌باره گفت: با تصمیم اتخاذ شده در پی شیوع کرونا ویروس و تعطیلی تالارهای نمایشی کاملاً موافق هستم اما این تعطیلی من و گروه‌ام را دچار شوک کرد. قرار بر این بود که حدود 35 اجرا در تئاتر مستقل تهران داشته باشیم اما با شرایط پیش آمده حدود 18- 19 شب نمایش "دریم لند" به صحنه رفت.

او در ادامه افزود: این نمایش تازه به سوددهی رسیده بود و امیدوار بودیم تا بتوانیم حداقل دستمزد بازیگران و عوامل را پرداخت کنیم که اجراها متوقف شد.

جلیلی‌دوست همچنین افزود: با مدیریت مجموعه تئاتر مستقل مذاکراتی داشتیم تا این امکان را فراهم کند تا بتوانیم "دریم لند" را پس از تعطیلات ایام نوروز به صحنه بیاوریم چراکه این نمایش با استقبال مخاطبان و فروش سعودی بلیت مواجه شده بود و تمام بلیت‌های آن به فروش می‌رسید، هرچند که پس از اینکه اعلام شد کرونا ویروس به ایران آمده با افت مخاطب روبرو شدیم. امیدوارم اداره کل هنرهای نمایشی و تئاتر مستقل تهران شرایطی را ایجاد کنند که اجرای این نمایش ادامه داشته باشد.

این کارگردان جوان با بیان اینکه در اجرای مجدد این نمایش حدود سی تا چهل درصد تغییر نسبت به اجرا این اثر در تئاتر مولوی داشتیم، عنوان کرد: من و گروه اجرایی نمایش "دریم لند" معتقد بودیم که در اجرای مجدد نمایش اعمال تغییرات ضرورت دارد، بنابراین در اجرای دوباره، جنس بازی‌ها و فضاسازی اثر حفظ شد اما روایت و خرده داستان‌هایی را اضافه کردیم و پایان‌بندی نمایش را نیز تغییر دادیم.

جلیلی‌دوست همچنین افزود: شیوه اجرایی این اثر برگرفته از فضای سینمای صامت چارلی چاپلین است. جنس بازی‌ها همچون این نوع سینما، سریع و به سرعت است و تلاش کرده‌ایم تونالیته رنگ خاکستری در طراحی صحنه و لباس داشته باشیم.

او همچنین اضافه کرد: ویژگی این اثر بی‌کلامی و موزیکال بودن آن است و موسیقی از جذابیت‌های این نمایش به شمار می‌رود. بازنمایی سینمای صامت در "دریم لند" صورت می‌گیرد و از جایی به بعد مخاطب با دفرمی و شکستگی فضا روبرو می‌شود.

مرتضی جلیلی‌دوست در ادامه عنوان کرد: از آنجا که چنین سبک و فضایی را در تئاتر ایران ندیدم با تمام دشواری‌هایش بسیار علاقمند به ساخت آن بودم. شاید این سبک اجرایی پیش از این در ایران بوده است اما در بررسی و جستجوهایی که داشتم با آن مواجه نشدم اما از طریق فضای مجازی دیدم که این سبک اجرایی در خارج از ایران اجرا شده است.

بازیگران این نمایش به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده؛ المیرا آشفته، مصطفا امیری، آوا تدین، متین حبیبیان، اسماعیل خزائی، آرش رفیعی، سپهر طهرانچی، رضا مداح و صبا نجاتی هستند.

علاقمندان  به تماشای این نمایش در صورت ادامه اجراهای این اثر نمایشی می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.