سرویس تجسمی هنرآنلاین: مجموعه‌ای از آثار برادران قاسمی در گالری دستان+2 به نمایش درآمد. این نمایشگاه که "ماهی بزرگ" نام دارد، دربرگیرنده تابلوهای نقاشی است که توسط مرتضی، سینا و مجتبی قاسمی‌شلسر به وجود آمده‌اند. در این مجموعه آثاری مجزا از هر هنرمند به همراه آثاری که به صورت مشترک توسط این سه برادر شکل گرفته‌اند به نمایش گذاشته شده است.

برادران قاسمی متولد بندرانزلی هستند و عجیب نیست که دریا و داستان‌های پیرامون آن نقش مهمی در آثار آنها داشته باشد. در این مجموعه نیز آنچه بیش از هر عنصر دیگری در تابلوها به چشم می‌آید دریا و عناصر مرتبط با آن است؛ اما هیچ‌گاه با منظره دریا به شکل واقعی آن مواجه نیستیم. اگرچه طبیعت نقش اساسی در این آثار دارد اما کار هنرمندان این مجموعه طبیعت‌پردازی و نمایش زیبایی‌ها یا زشتی‌های آن نیست. آنها طبیعت را بستری برای بررسی انسان و ویژگی‌های آن قرار داده‌اند و بر همین اساس آنچه در واقع سوژه اصلی این آثار است نه دریا که آدم‌هایی هستند که به شکل‌های مختلف با آن ارتباط دارند.

مسافران شاد و سرخوش که تنی به آب می‌زنند و در دریای آرام تفریح می‌کنند، شناگرانی که روی ماسه‌ها لم داده‌اند، کودکانی که مشغول بازی در ساحل هستند و... در یک سوی داستان قرار دارند و ماهیگیرانی که زندگی روزانه خود را در دریای گاه طوفانی می‌گذرانند تا رزق خود را به دست آورند، سویه دیگری را شکل می‌دهند. اما جدا از این موقعیت‌های معمول، در بعضی از آثار شاهد وضعیت‌هایی غریب یا هولناک هستیم. در یک تابلو آنچه دیده می‌شود دریای طوفانی با موج‌هایی سهمگین است که قایق‌ها و سرنشینان آنها را به این سو و آن سو می‌برد و هم‌زمان جانور عظیم‌الجثه‌ای از آب بیرون می‌آید که می‌تواند مشکل بزرگ‌تری را برای آدم‌ها ایجاد کند، اما در اثری دیگر جمعیت انبوهی از آدم‌ها را می‌بینیم که در جنگلی سرگردان هستند و به نظر می‌رسد بهت‌زده و حیران به‌سوی هدفی نامشخص در حرکت هستند.

ویژگی اصلی آثار برادران قاسمی عدم پایبندی به حفظ فرم‌ها و آزادی در نمایش عناصر است. در واقع تمام اجزای تصویر توسط لکه‌های رنگی به وجود می‌آیند که توسط قلم‌مو هدایت می‌شود تا فیگور، خانه، گیاه و... را تداعی کنند. بنابراین با تصاویری شلوغ، پر انرژی و سرشار از رنگ مواجه هستیم که بستری مناسب برای ایجاد تصاویری میان خیال و واقعیت به وجود می‌آورند. در بیشتر تابلوها حضور انسان به چند خط و لکه صورتی محدود شده است، اما حتی در تابلوهایی که توجه بیشتری به فیگور شده و از نمایی نزدیک‌تر با انسان مواجه هستیم باز هم شیوه استفاده از رنگ و قلم تغییری نکرده است و تاش‌های بزرگ و رنگ‌هایی که روی هم گذاشته شده‌اند، فیگور انسان را به وجود آورده‌اند.

دریا و ویژگی‌های متغیر آن همیشه باعث ایجاد داستان‌ها و روایات خیالی و واقعی در میان مردم منطقه است. داستان‌هایی از حوادث طبیعی یا موجودات خیالی که با زندگی مردم آمیخته می‌شود و تأثیرات خود را به شکل‌های مختلف نشان می‌دهد. در این مجموعه نیز  برادران قاسمی همانند آثار قبلی خود با الهام گرفتن از فرهنگ و فضای زیست خویش، تصاویری جذاب و قابل‌تأمل را پیش روی مخاطبان قرار دادند.