سرویس سینمایی هنرآنلاین: صادق صادق دقیقی کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت تولید فیلم سینمایی "مرده‌خور" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین بیان کرد: در حال حاضر مراحل فنی فیلم تقریباً تمام شده است و تنها تصحیح رنگ آن باقی مانده است. منتظر هستیم وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور ثابت شود و پس از برطرف شدن این مشکل با پخش‌کنندگان برای اکران آن صحبت کنیم.

او ادامه داد: البته فرم حضور درسی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را نیز پر کرده‌ایم که اگر قبول کنند، فیلم را به آن‌ها برای حضور در جشنواره خواهیم داد.

این کارگردان درباره موضوع فیلم "مرده‌خور" توضیح داد: "مرده‌خور" اولین فیلم بلند اجتماعی من است و برای رده سنی بزرگسال تولید شده است. محور اصلی فیلم یک نوجوان است و خرده پیرنگ‌هایی دارد که قصه را پیش می‌برند. درواقع فیلمی با یک داستان مدور است که نوجوان عاملی برای اتفاقات فیلم است. داستان درباره نوجوانی است که با پدرش زندگی می‌کند و پدر براثر اتفاقی فوت کرده و قرار است قیمومیت او بر عهده عموها باشد. در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که قصه را پیش می‌برند. سام درخشانی، احمد مهرانفر، لادن مستوفی، لیندا کیانی، سیمون سیمونیان، فرهانه سبحانی، پرهام دلدار، ونوس کانلی، جواد فولادی و جمشید هاشم‌پور بازیگران این اثر هستند.

صادق دقیقی درباره اکران فیلم اظهار کرد: فیلم‌های قبلی من با بودجه اندک و به شیوه لوباجد تولید ‌شدند، اما "مرده‌خور" فیلمی پر بازیگر است که دستمزدهای بالایی دارند. دستمزدها در بخش فنی نیز چند برابر شده است، بنابراین برای بازگشت سرمایه باید فیلم را در بهترین زمان و شرایط ممکن اکران کنیم.

احمد مهرانفر

تست گریم احمد مهرانفر در فیلم "مرده‌خور"

او در ادامه درباره شرایط اکران فیلم‌های اجتماعی نیز گفت: در این فیلم چند بازیگر مطرح سینما داریم که هرکدام مؤلفه‌ای برای جذب مخاطب هستند و خود فیلم با توجه به اکران‌های خصوصی که برای دوستان منتقد داشتم این قدرت را دارد که در جذب مخاطب موفق عمل کند، اما باید دید سینما در سال آینده به کجا می‌رود و وضعیت حال حاضر تا کی ادامه خواهد یافت. موضوع قیمومیت در ایران یک معضل اجتماعی است که بسیاری گریبانگیر آن هستند و این می‌تواند نکته جالبی برای مخاطب سینما باشد. پیامی که در فیلم من است قطعاً خانواده‌ها را برای آینده فرزندانشان به فکر وا‌می‌دارد. مرگ پیر و جوان ندارد و بچه‌ها در این میان با مشکلات بیشتری مواجه هستند که آینده آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این کارگردان در خاتمه درباره وضعیت اکران فیلم "چهل کچل" نیز عنوان کرد: "چهل کچل" همچنان توقیف است تا وضعیت پرونده شکایت از این فیلم مشخص شود. من این فیلم را بر اساس یک تاریخ هزار ساله ساختم و هر کس می‌تواند از زاویه دید خود داستان را روایت کند، اما متأسفانه با شکایتی که از ما شد، فیلم در توقیف ماند و در دادگاهی که سال آینده برای آن برگزار می‌شود وضعیت فیلم مشخص خواهد شد.