به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم پایانی این رویداد که قرار بود ۲۱ اسفندماه برگزار شود، برای حفظ سلامت شهروندان و با توجه به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اولویت سلامت جامعه در وضعیت کنونی منتفی شد.

بر اساس این گزارش زمان برگزاری مراسم پایانی متعاقبا اعلام خواهد شد.

در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان دو هزار شهر و روستا با قریب به بیست و پنج هزار باشگاه کتابخوانی مشارکت داشتند. هر شهرستان در بخش‌های چندگانه این رقابت  سه اثر را ارائه کردند. همچنین شهر‌های دارای پنجاه باشگاه کتابخوانی امکان ارسال پنج اثر  در هر بخش داشتند. داوری مرحله اولیه این رقابت انجام شده است. بخش‌های رقابتی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان عبارت است از "بهترین فیلم موبایلی"، "بهترین باشگاه کتابخوانی"، "بهترین نامه به نویسنده"، "بهترین کتاب به انتخاب کودکان و نوجوان‌ها"، "بهترین مهد کودک"، "کتابفروش برگزیده" و "تسهیل‌گر برگزیده" و همچنین جایزه ویژه بخش استمرار به باشگاهی اهدا می‌شود که فعالیت‌‌هایش در این سال‌ها مستمرا ادامه یافته است.

افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان از جمله اهداف برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی‌ست. همچنین تقویت فرهنگ گفت‌وگو و استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، افزایش اعتماد به نفس کودکان ونوجوانان با شرکت آنان در بحث‌های گروهی، تشویق کودکان و نوجوانان به خواندن همراه با درک مطلب، عادت دادن دانش‌آموزان برای مراجعه به کتابفروشی، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت و کار گروهی، تلاش برای پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌های سرگرم کننده میان کودکان و نوجوانان، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای، مسجدی، برقراری ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب از دیگر اهداف برگزاری این رویداد و پویش ملی است.