به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، آیین افتتاحیه چهارصد و دهمین و نمایشگاه کتاب استانی و بیست و یکمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان (زاهدان) عصر روز گذشته ۳ اسفندماه با حضور قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام بی‌نیاز قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، مفتی محمدقاسم قاسمی مسئول دارالافتا در دارالعلوم زاهدان و کلیه علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر زاهدان افتتاح شد.

قادر آشنا در این مراسم ضمن خیرمقدم گویی به حاضران و تشکر از کلیه دست‌اندرکاران به جهت برپایی این نمایشگاه گفت: تاکنون یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه‌های استانی عرضه‌ شده و در مجموع رقمی بالغ‌بر 62 میلیارد تومان کتاب در این نمایشگاه‌ها به فروش رسیده است. این نشان از آن دارد کتاب همواره خریدار و خواهان خود را دارد و این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. خدا را شکر گذاریم که به ما توفیق داد تا بتوانیم خدمتگزار عرصه فرهنگ، هنر و کتاب باشیم.

او در ادامه شریف‌ترین عنصر فرهنگی را کتاب برشمرد و افزود: بر این باوریم که انسان‌ محور توسعه است و همچنین محور توسعه انسان، آگاهی است. معتقدیم آگاهی و دانایی به‌وسیله کتاب به دست می‌آید. خوشحالیم در سال ۹۸ بر اساس برنامه‌ای که از ابتدای سال برنامه‌ریزی کردیم نمایشگاه‌های کتاب استانی یکی پس از دیگری به بهترین شکل برگزار شد. نمایشگاهی که هم‌اکنون شاهد افتتاح آن هستیم بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری است. برای انجام این فعالیت‌ها اگر حمایت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور فرهنگی ایشان نبود قطعا با مشکل مواجه می‌شدیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تصریح کرد: در کنار نمایشگاه‌های کتاب فعالیت‌های فرهنگی و هنری خوبی صورت می‌گیرد. نزدیک به ۴۰۰ عنوان فعالیت فرهنگی در کنار نمایشگاه‌ها صورت گرفت و این کار بزرگی است‌. حضور ۳۰۰ ناشر در سیستان و بلوچستان و عرضه 77 هزار عنوان کتاب فرصت خوبی را برای دانشجویان، طلاب و اساتید فراهم آورده تا بتوانند کتاب‌های موردنظر خود را فراهم کنند.

آشنا با اشاره به یارانه اختصاص‌ یافته به این نمایشگاه گفت: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال یارانه خرید کتاب رقم خوبی است که به این نمایشگاه اختصاص‌ یافته و از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در بین علاقه‌مندان توزیع می‌شود. امیدواریم با توجه به تغییر مکان نمایشگاه و شرایط پایان سال، استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آید.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌ها همچنین به معرفی دو کتاب با عنوان‌های "آقای کتاب" و "هنر ظریف بی‌خیالی" پرداخت و بخش‌هایی از این کتاب را برای حاضران در جلسه معرفی کرد.  

بیست و یکمین نمایشگاه کتاب استان سیستان و بلوچستان از تاریخ 3 تا ۹ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های شهر زاهدان، پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.