به گزارش هنرآنلاین، سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر گفت: مقرری مشمولان طرح تکریم از اسفندماه 97 چهار برابر شد و دریافتی ماهانه آن‌ها با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از 200 هزار تومان به 800 هزار تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: اکنون کشور با مشکلات اقتصادی درگیر است. ما در صندوق اعتباری هنر در تلاش هستیم با برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های حمایتی اندکی از مشکلات جامعه فرهنگ و هنر کشور را کاهش دهیم.

سیدزاده تصریح کرد: با هدف حمایت از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به بیش از سه هزار نفر در قالب طرح تکریم و کمک مستمری به‌صورت ماهیانه، از سوی صندوق اعتباری هنر مقرری پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح تکریم به اساتیدی با بیش از 60 سال سن و حداقل 35 سال سابقه آفرینش کار هنری موفق به دریافت نشان درجه 1 هنری و صاحب سبک شناخته شده‌اند، تعلق می‌گیرد. اکنون صلاحیت بیش از 350 نفر از اساتید رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور برای دریافت طرح تکریم تأیید شده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: بهره‌مندی کلیه خدمات مستلزم عضویت در صندوق اعتباری هنر است. در همین رابطه تعدادی از مشمولین طرح تکریم به دلیل عدم تکمیل فرآیند عضویت از دریافت افزایش مقرری محروم مانده‌اند که به‌محض تکمیل اطلاعات به حساب آنان واریز خواهد شد.