به گزارش هنرآنلاین، بخش چارسوی هنر از سال گذشته به بخش‌های اصلی جشنواره اضافه شده و هرسال منتخبی از بهترین گالری‌های ایران زیر یک سقف گرد هم می‌آیند و دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

گالری راضی از استان یزد یکی از گالری‌های حاضر در بخش چارسوی جشنواره دوازدهم تجسمی است. صاحب آثار نقاشی‌خط این گالری مهدی راضی و همسرش طیبه ملاجعفری هستند.

تکنیک تابلوها ذهن را به سمت آثار حسین زنده رودی می‌برد، مهدی راضی که مدیر گالری راضی نیز است، آثارش را باقیمت‌های مختلفی به نمایش گذاشته است. بازی با حروف و رنگ تابلوهای طیبه ملاجعفری  هم چشم‌نواز و دیدنی است که در این غرفه ارائه شده‌اند.

اما در گوشه‌ای از سالن فضایی آرام بیننده را به سوی خود می‌کشد، فضایی که به گالری باروک تعلق دارد و یکی از دیوارهای این فضا را تابلو بزرگ نقاشی با عنوان "فلسفه عشق" اثر کیوان فرد به محاصره گرفته است. سپیده امام نژاد دیگر نقاشی است که آثار او در این فضا حضور دارد. اثر زیبای دیگر در این گالری نقاشی با عنوان "جعبه سیاه" از  علیرضا آسانلو است. آثار ارغوان خسروی و علی شفیعی هم در کنار تابلو پیام اسکندری خودنمایی می‌کند. وسط این فضا اثر حجمی و گاو آهنین عارف رودباری قرار گرفته است.

در راستای راهرو انتهایی بخش چارسوی هنر،  تابلوهای بزرگ عکس با قاب‌هایی متفاوت نظر را جلب می‌کند. تابلوهایی که با نگاه کردن به توضیحات آنها نام آشنای محسن راستانی عکاس پیشکسوت به چشم می‌خورد. دیوارهای راست و چپ گالری تم مزین به آثاری از پروژه بوسنی و مجموعه خانواده ایرانی محسن راستانی است. اما دیوار میانی این گالری فعال، ۵ فریم عکس از مجموعه همه قصه‌های طبیعت علی قلم سیاه را نمایش می‌دهد.

حضور گالری‌های شهرستان‌ها با آمدن گالری دیبای اصفهان پررنگ‌تر شده است. این گالری هم فقط بر روی آثار نقاشی‌خط تمرکز دارد و آثار محمدرضا شفیعی با تکنیک اکریلیک ورق طلا را عرضه کرده است. نقاشی‌خط‌های محسن سلیمانی با عنوان برف‌بازی و تابلو عطر سبز و رویای کویر این هنرمند نیز تماشایی است.

بخش چارسوی هنر امسال در قالب 16 غرفه و ۲۲ اکسپو برگزار می‌شود. تعداد آثاری که در ‌بخش غرفه‌ها به نمایش درمی‌آید، ۲۱۰ اثر و تعداد آثار بخش اکسپو نیز ۱۲۵ اثر است.

نگارخانه‌های چارسوی هنر ۹۸ (به ترتیب الفبا) عبارتند از: آریانا (تهران)، آس (تهران)، آگ ‌‌‌(تهران)، آسوریک (مازندران/سلمان‌شهر)، آویسنیت (یزد)، اثر (تهران)، احسان (تهران)، ‌‌اسپیناس (تهران)، ایده (تهران)، باروک (تهران)، ترانه باران (تهران)، تِم (تهران)، ثالث ‌‌‌(تهران)، جاوید (تهران)، دستان (تهران)، دیبا (اصفهان)، راضی (یزد)، رنگ و ترنگ ‌‌‌(مازندران/تنکابن)، ژینوس (تهران)، شَلمان (تهران)، شَمیده (تهران)، شیرین (تهران)، شیث ‌‌‌(تهران)، عکاسان جوان (تهران)، گویا (تهران)، لاجوردی (تهران)، محسن (تهران)، مژده ‌‌‌(تهران)، ملک (تهران)، نقش و خط (تهران)، هفت آینه (مازندران/ساری)، هگمتانه (همدان)، ‌‌هونره (اصفهان)‌.‌

گفتنی است دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۲۹ بهمن کار خود را آغاز کرده و تا ۵ اسفندماه در فرهنگستان هنر ادامه دارد.