به گزارش هنرآنلاین، اجرای نمایش "دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد" به کارگردانی هادی مرزبان به تعویق افتاد.

پیش از این قرار بود این اثر نمایشی هفته اول اسفند ماه اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کند اما به صلاحدید گروه اجرایی و بعد از توافق با تالار وحدت، قرار شد اجرای این نمایش به زمانی دیگر موکول شود.

این نمایش که داستانی عاشقانه و سیاسی دارد، براساس داستانی به همین نام نوشته شهرام رحیمیان اجرا خواهد شد.

رضا کیانیان اولین بازیگری است که بازی او در این نمایش اعلام شد.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو برو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود...

بزودی زمان اجرای این اثر نمایشی اعلام می‌شود.

 

نشست "جهانی بودن و جهانی نگاه کردن" با حضور امیررضا کوهستانی

اولین نشست بیستمین دوره تئاتر تجربه با عنوان "جهانی بودن و جهانی نگاه کردن" با حضور امیررضا کوهستانی برگزار می‌شود.

نشستی گفت‌وگو محور پیرامون  جهانی شدن تئاتر و نگاه جهانی داشتن به این پدیده، با حضور امیررضا کوهستانی، نویسنده و کارگردان بین المللی تئاتر ایران و دانشجویان در روز دوشنبه 5 اسفندماه ساعت 11 در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

مکان این نشست، ساختمان دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران، سالن استاد سمندریان است و ورود برای دانشجویان، هنرمندان و اهالی رسانه آزاد است.

 

"شیطان هانا" با ترجمه گلچهر دامغانی منتشر شد

نمایشنامه‌ "شیطان هانا" به نویسندگی آنتوان رو و ترجمه گلچهر دامغانی توسط انتشارات پیام‌چارسو به مدیریت پژند سلیمانی به چاپ رسیده است. 

این نمایشنامه اولین اثر ترجمه شده از نویسنده‌ فرانسوی، آنتوان رو است. او در این اثر، داستان ارتباط هانا آرنت و مارتین هایدگر را به صورت دراماتیک درآورده و در دل ایده‌ها و نظریه‌های این دو فیلسوف، آن را روایت می‌کند. 

گلچهر دامغانی، نمایشنامه‌نویس و مترجم و کارگردان تئاتر، کتاب را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده است. 

هدف انتشارات پیام‌‌چارسو که زیرمجموعه‌ نشریه‌ تخصصی تئاتر پیام‌ چارسو است، چاپ و نشر داستان‌های کوتاه و نمایشنامه‌‌های تالیفی و ترجمه است.

نشست رونمایی این کتاب دوشنبه، پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۷ با حضور مترجمین، نویسندگان و هنرمندان در کافه کتاب ققنوس برگزارخواهد شد. 

این نمایشنامه را می‌توانید از کتابفروشی‌ها و سایت‌های خرید کتاب تهیه کنید.

 

بازیگران "فردریک" معرفی شدند

گروه بازیگران نمایش "فردریک" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی معرفی شدند.

نمایش "فردریک" به عنوان جدیدترین اثر گروه "شایا" که قرار است با کارگردانی حمیدرضا نعیمی از ۷ فروردین ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، تعدادی از بازیگران خود را معرفی کرد.

قرار است در این اثر نمایشی که نوشته اریک امانوئل اشمیت و ترجمه شهلا حائری است، بهناز نازی، کامبیز امینی، کتانه افشاری نژاد، بهار نوحیان و ریحانه پارسا به ایفای نقش بپردازند.

رضا مهدیزاده طراح صحنه، مقدی شامیران طراح لباس، رضا حیدری طراح نور، سروش کریمی نژاد طراح حرکت، ماریا حاجیها طراح گریم، بابک کیوانی آهنگساز و آرمان کوچکی طراح گرافیک و پوستر نمایش "فردریک" هستند.

به زودی اطلاعات تکمیلی درباره عوامل این اثر نمایشی اعلام می شود.

 

اجرای "فرسا" در تماشاخانه جوانمرد

نمایش "فرسا" به کارگردانی حامد راد در تماشاخانه جوانمرد خانه تئاتر روی صحنه خواهد رفت.

"فرسا" ابتدا پایان‌نامه کارشناسی ارشد کارگردان اثر بوده که در ادامه با بسط و توسعه به صورت اثری مستقل در آمده است.

این نمایش به صورت کارگاهی خلق شده و بازیگران با محوریت کارگردان این اثر را خلق کرده‌اند.

بازیگران فرسا به ترتیب الفبا عبارتند از: نوشین جلالیان، نیوشا شهیدیان، علی صادقی، پرهام عاروان، سنا میر جعفری و فاطمه وفایی.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به مشاور کارگردان: نرگس بهروزیان، فرهاد رفعتی، دستیار کارگردان: نیما ببری، برنامه ریز: آتنا حسینی تبار، آهنگساز: آرش ابراهیمی، طراح نور: نیلوفر نقیب الساداتی، طراح لباس و گرافیست: آتوسا رادمنش، مدیر صحنه: روژا سحابی و عکاس: سارا حقیقی اشاره کرد.

به گفته کارگردان، این نمایش نوعی کروگرافی با استفاده از اشیا است.

"فرسا" از ۸ اسفند ماه ساعت ۱۸.۳۰ هر روز در تماشاخانه جوانمرد به روی صحنه خواهد رفت.

 

"شک" دوباره روی صحنه می رود

نمایش "شک" به کارگردانی مهران امام‌بخش که از 27  بهمن در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو  روی صحنه رفته و با استقبال خوب تماشاگران مواجه شده بود، به دلیل سفر بهناز جعفری برای شرکت در بخش "جنریشن برلیناله" جشنواره فیلم برلین تا روز پنجشنبه هشتم اسفند روی صحنه نخواهد رفت.

نمایش "شک" به تهیه‌کنندگی پارسا مخملی تولید گروه تئاتر یووه است که در آن بازیگرانی چون بهناز جعفری، شبنم فرشادجو، ندا عقیقی، مبینا روزبهانی و مهران امام‌بخش ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: میلاد دبیری (دستیار کارگردان)، مبینا روزبهانی (منشی صحنه)، اشکان شریعت (مدیرصحنه)، فرشاد نصیری (طراح نور)، سعید معروف پور (مجری دکور)، مهدی غلامی (طراح پوستر و بروشور)، رضا قاضیانی (عکاس، مهمان از گروه تئاتر پراکسیس)، پیمان بهمنی (انتخاب موسیقی)، امیر بیطرفان (مجری نور)، هدیه بختیاری (دستیار تولید) و سارا فرجی (مشاور رسانه‌ای).

این نمایش هر روز ساعت 19:45 در سالن شماره 1 عمارت نمایشی نوفل شاتو روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند بصورت آنلاین در سایت تیوال یا بصورت حضوری در گیشه اقدام کنند.

 

حضور مجدد حسین مسافرآستانه به تئاترمقاومت با "برگشتن"

حسین مسافرآستانه بازیگر، کارگردان و مدیرشناخته شده تئاتر کشور با نمایش "برگشتن" اثر خیرالله تقیانی پور بار دیگر به تئاترمقاومت برگشت.

حسین مسافرآستانه نمایش "برگشتن" را در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس برای دومین بار اجرا خواهد کرد.

این نمایش با مضمون دفاع مقدس در ژانر اجتماعی از روز سه شنبه 6 اسفند ماه به مدت 20 شب ازساعت 19 پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود.

فرید قبادی، شیرین بینا، مجید رحمتی، علی غابشی، فاطمه رادمنش، ابتسام بغلانی، ماهان عابدی، طا‌ها عابدی و پونه شاملو بازیگران این نمایش هستند. این نمایش پیش ازاین در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته بود.

همچنین جواد نوری به عنوان تهیه کننده، منوچهر شجاع به عنوان طراح صحنه، پریدخت عابدین‌نژاد به‌ عنوان طراح لباس، رضا خضرایی به عنوان طراح نور، سعید شکرنیا به عنوان طراح پوستر و بروشور و سمیه میری به عنوان عکاس در برگشتن حضور دارند.