به گزارش هنرآنلاین، این دوره از جشنواره که از 24 تا 29 بهمن ماه در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد، یکشنبه چهارم اسفند با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت به کارخود پایان می‌دهد.

آئین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، فردا از ساعت 14 برگزار خواهد شد. معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، رونمایی از کتاب این دوره از جشنواره و تجلیل از برخی فعالان و پیشکسوتان عرصه مد و لباس کشور از جمله بخش‌های این مراسم خواهد بود.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر همچون سنوات گذشته در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار شد که  در بخش رقابتی از میان هفت هزار و 734 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، منتخبان آن‌ها به تشخیص هیئت ارزیاب و انتخاب، در طول مدت برپایی جشنواره در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفتند.

همچنین در بخش غیررقابتی نیز جشنواره امسال شاهد حضور مؤسسات، برندهای حوزه مد و لباس کشور در قالب برپایی غرفه بود که هر یک به فراخور آخرین دستاورد و محصولات خود را در حوزه مد و لباس به نمایش درآوردند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی و گفت‌وگوی کارشناسی در حوزه مد و لباس کشور ازجمله دیگر بخش‌های این جشنواره بود که از سوی ستاد برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شد.

این دوره از جشنواره مد و لباس فجر در بخش بین‌الملل پذیرای طراحان و فعالان این عرصه از کشورهای مختلف جهان بود که با رویکرد پژوهش‌محور و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌الملل و تأثیرگذاری الگوهای اسلامی و ایرانی در دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان، نمایندگان آن‌ها در این دوره از جشنواره حضور به هم رساندند.