سرویس موسیقی هنرآنلاین: سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری شاهین فرهت از چهارشنبه‌شب ۲۳ بهمن آغاز شد و پنجشنبه‌شب با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت و هم‌زمان اجرای بهنام بانی خواننده پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به پایان می‌رسد.

اجراهای این دوره از جشنواره در تالار وحدت، تالار رودکی، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، تالار سوره حوزه هنری، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

جشنواره‌های استانی موسیقی فجر با حمایت ویژه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و در راستای همراهی با مردم سیل‌زده از استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و گروه‌های بومی استان سیستان و بلوچستان در این دوره جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ بهمن در شهرهای زاهدان، چابهار، نیک شهر و قصرقند اجراهای خود را بروی صحنه بردند.

در این دوره جشنواره یاد و خاطره جان‌باختگان سانحه هواپیمایی اوکراینی با اجرای قطعه "176" اثر بهزاد عبدی توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اجرای قطعه بی‌کلام "در محاصره" اثر بهزاد عبدی توسط ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی، گرامی داشته شد.

نخستین دوره جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه سال از برنامه‌هایی خواهد بود که برای نخستین بار برگزار شد و نفرات برگزیده این مسابقات عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره فجر معرفی خواهند شد.

در کنار تهران استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، خوزستان، گلستان، فارس، خراسان شمالی، زنجان، سیستان و بلوچستان و منطقه آزاد اروند میزبان این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف کشور بودند.

در این دوره از جشنواره  از هنرمندان و استادان بزرگ موسیقی ایران چون افلیا پرتو، نادر مشایخی، حسن اسکندری و هوشنگ ظریف طی مراسمی تجلیل به عمل آمد و فیلم‌های مربوط به این هنرمندان در طی اجراهای مختلف اکران شده و از یک عمر فعالیت آن‌ها تجلیل به عمل آمده است.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، امروز پنجشنبه اول اسفند در تالار وحدت طی مراسم ویژه‌ای با حضور مسئولان کشوری و فرهنگی و هنری همراه با اهالی هنر به‌ویژه موسیقی و مردم برگزار خواهد شد.