سرویس موسیقی هنرآنلاین: در آخرین شب اجراهای رسمی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت، ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی سالار عقیلی در نوبت اول و گروه مستان نو به خوانندگی پرواز همای به صحنه رفت.

ارکستر ملی ایران در نخستین گام قطعه بی‌کلام "در محاصره" اثر بهزاد عبدی را به یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی اجرا کرد.

"چه بگویم"، "وطنم"، "پیدایم کن"، "هانیه"، "گلرخ"، "رنگ کوراوغلی (بی‌کلام)"، "جام مدهوشی"، "ساغر"، "سرو زیر آب"، "از خون جوانان وطن"، "از تنهایی گریه مکن"، "ایران"، "خوشه‌چین" و "ایران جوان" از دیگر قطعه‌هایی بود که ارکستر ملی ایران در این کنسرت اجرا کرد.

ارکستر ملی ایران1

در پایان و بعد از تشویق‌های ممتد حاضران قطعه "‌ای ایران ای مرز پرگهر" به‌عنوان قطعه بیز اجرا شد.

قبل از اجرای ارکستر ملی فیلم مستند تجلیل از هوشنگ ظریف استاد نوازندگی تار به نمایش درآمد که شامل صحبت‌های داریوش طلایی نوازنده تار و تصاویر و مطالبی از زندگی این استاد موسیقی بود.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، حسین سیمایی صراف دبیر هیئت دولت، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، پروین داداندیش مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاهین فرهت دبیر جشنواره سی و پنجم موسیقی فجر از مهمانان ویژه این اجرا بودند.

پایان با پرواز همای

گروه مستان نو به سرپرستی و خوانندگی پرواز همای با اجرای خود در سئانس دوم مهر پایان اجراهای رسمی تالار وحدت را به دفتر سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر زد.

مستان نو در این اجرا گلچینی از قطعات خود را نظیر "نیایش" با شعری از نظامی گنجوی، "وز باده مدهوشم کنید"، "فردوس برینت کجاست؟"، "نان و دندان"، "خدا در روستای ماست"، "دیوانه‌تری"، "نشود فاش کسی"، "مه‌پاره"، "ایران ای سرای من" و چند قطعه دیگر را به مخاطبان خود تقدیم کرد، مخاطبانی که هیچ صندلی خالی در تالار وحدت باقی نگذاشتند و برخی هم در طبقات فوقانی تالار وحدت به‌صورت ایستاده نظاره‌گر کنسرت بودند.

پرواز همای

علی‌اصغر کاراندیش مروستی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه این اجرا بود.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر چهارشنبه 23 بهمن در تهران آغاز شد و پنجشنبه اول اسفند به کار خود خاتمه می‌دهد.